In Noord, maar vooral in Zuid Amerikaanse landen. Er schijnt, dat er zelfs nog stam(men) bestaan die niet met de westerse "beschaving "in aanraking zijn geweest

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik heb nog een filmpje daar over op weten te snorren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow...bijzonder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het filmpje!

Andere antwoorden (7)

ja die bestaan nog steeds. In Amerika wonen nog indianen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika en Australië zijn nog stammen te vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, gewoon in amerika, het is wel een minderheid door alle immigranten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er bestaan nog ongeveer 40 miljoen indianen. Daarvan leven de meesten in: Bolivia, Peru, en Ecuador. In de VS en Brazilie hebben ze speciaal stukken land. Dat het reservaten.

Toegevoegd na 41 seconden:
* Dat zijn reservaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aantal indianen in de Amerika's vandaag de dag (volgens schattingen ongeveer 40 miljoen) verschilt nogal per land.

De meeste wonen in de Andes (Bolivia, Peru, Ecuador) en in het voormalige Meso-Amerika (Mexico, Guatemala). Datzelfde geldt ook voor hun politieke status. In sommige landen zoals de VS en Brazilië hebben ze speciaal voor hen bestemde stukken land (reservaten).

In andere landen bestonden ze tot voor kort officieel niet eens (Peru) of staat men zeer sceptisch tegenover speciale inheemse rechten (Chili).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook in Latijns Amerika (Peru, Guatemala, Uruguay, Honduras enz...) bestaan nog indianen, vooral in de regenwouden wonen en leven nog indianenstammen. Vergeet Suriname niet, ook daar wonen nog indianen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Half jaar geleden is er nog een stam ondekt op de grens van peru, maar de echte indianen uit western film die bestaan ook nog wel alleen dan nog wel in een modernere levensbestaan. (ze hebben internet in hun tent)