Het Maakt niet uit wat de politieagent ook doet hij zal altijd de gebeten hond zijn omdat wij nederlanders altijd vinden dat wij gelijk hebben en nooit iets verkeerds doen.
we klagen over anderen maar zelf een spiegel voor houden kunnen we niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon je wel eens gelijk in hebben :-)
Zelf positiever over ze denken dus! :-)

Andere antwoorden (10)

Wat meer moeten waarschuwen,bij een verkeers overtreding,en niet gelijk dat bonnenboekje pakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn juist de weifelachtige waarschuwing waardoor mensen geen respect meer hebben voor de politie. "Niet meer doen, hoor..." Ja, dat werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen -punt waard +
Meer blauw op straat.
En de houding van "weet je wel wie ik ben"aanpassen
Vaak lopen zaken juist uit de hand hierdoor.
De wet aanpassen zodat een agent niet gefrustreerd nog zijn tikwerk zit te doen terwijl de dader al lang weer buiten loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen met die flits actie's en 'boeven' gaan vangen ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Freebird;

Niet meer meewerken aan ‘Wegmisbrukers’ zou een goed begin zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zien alleen dat zij bekeurd worden.
Als je zegt, ga boeven vangen, zeggen ze dat ze dat ook wel doen.. maar voor je gevoel klopt dat toch niet..
Ze moeten dus naar buiten brengen hoeveel inbraken er worden gepleegd, wie de daders zijn en wie er gepakt zijn.
Dan laten ze tenminste zien dat ze niet alleen bezig zijn met bekeuringen uitdelen.
Maar omdat het zo een zooitje ongeregeld is, brengen ze het niet naar buiten..

Dus ze moeten eerst zorgen dat daar de boel goed geregeld is. Nouja dan kan je lang wachten want door wie word de politie betaald?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote mond tegen de politie -> afkoelen in de cel. De politie moet respect afdwingen door optreden tegen hufterigheid en afbraak van de normen en waarden. Alleen dan wordt de politie serieuzer genomen.

Oh ja, en weg met die fietsen en belachelijke scooters. Zo kan je toch geen gezag uitstralen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scooters moeten wel weg, ja!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cavi, als je dat nou als antwoord had gegeven, had je ter plekke een beste antwoord! :-)
Het zou beginnen met een andere wet. Wat vele willen wel maar mogen en kunnen niet. Dus is het voor een agent ook niet prettig om iemand op te pakken en deze staat met een uur weer buiten.

Zelf ook aan de regels houden, dus niet bellen, gordel om, geen kapotte verlichting en dan wel een ander hiervoor bekeuren. Want iedereen heeft dit wel eens gezien.

Iets minder snel bekeuren als je vergeten bent je autopapieren mee hebt genomen. En dat je dit binnen een dag moet laten zien en anders dat je een bekeuring thuis gestuurd krijgt.

Geen razzia houden om het bonnenboekje vol te moeten krijgen voor het eind van het jaar. Voel me zelf zo opgelaten als iedereen ineens wordt aangehouden. En dan eerst kijken of je gordel om hebt, dan je autopapieren, en kunnen ze niets vinden dan ook nog even alle verlichting controleren. Dus echt zoeken naar iets.

De politiekantoren gewoon weer normaal open, als ik hier direct naar toe ga is de deur gesloten.

En een landelijk systeem want ze weten van elkaar niet wat ze doen. Bij een inbraak bij ons op de camping zijn veel mensen aangeschreven dat ze de gestolen spullen hebben gevonden, bij ons viel dit onder een ander district en hebben wij nooit een brief gekregen hierover. Terwijl anderen zelf een melding hebben gehad dat ze deze personen hebben gevonden. Ook hebben bij ons vingerafdrukken gemaakt maar net andersom. Ze zijn via ons slaapkamerraam naar binnen gegaan en van binnenuit de schuifpui open gemaakt en daardoor vertrokken. Nu hebben ze afdrukken gemaakt van de buitenkant van de schuifpui en dat zijn onze vingerafdrukken natuurlijk. Waarom wij dus geen brief hebben gekregen omdat deze vingerafdrukken niet overeen kwamen met de andere vingerafdrukken, en dus een ander district. Heel erg slim!!

En van beide kanten respectvol met elkaar omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vaker raddraaiers aanspreken op hun gedrag en wat minder sneaky in de bosjes mensen die 5 km/u te hard rijden gelijk op de bon slingeren. De prioriteiten liggen nu verkeerd imo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das een goeie vraag! als eerste reactie denk ik aan de veranderende samenleving die een andere vorm van handhaving vraagt. Kennelijk verwacht het publiek een ander soort gedrag en/of uitstraling van de agent die ze zien. De publieke verwachting wordt door het kabinet omgezet in beleid. Dat is hoe het werkt. Het is dus de taak van onze volksvertegenwoordiging om hier iets mee te doen. De vraag wat de politie moet doen is volgens mij dus niet helemaal de juiste. M.i. moet de vraag zijn: wat moeten ministers en kamer doen om het politie-apparaat beter te laten aansluiten aan de huidige maatschappij.
Politie heeft daar zelf vast een heel duidelijke mening over. Welke agent reageert???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acties ondernemen.!
En niet rondrijden...