Lijkt het zo of is het zo?

Dat homo en lesbo stellen zich bijna altijd "gedragen"als een mannetje en een vrouwtje.
Vaak zie je bij een homostel dat een van de mannen zich vrouwelijker gedraagt (beetje verwijfd) en bij de dames een van de dames die zich heel mannelijk gedraagt. (als een kerel) Voor alle duidelijkheid. Dit is gewoon een vraag en geen verwijt, ik heb totaal geen probleem met iemand zijn geaardheid zolang ze zelf maar gelukkig zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat is zeker niet altijd zo. Ik ken verschillende stellen die zich gelijkwaardig gedragen. Er is wel een focus op dit zo te zien omdat dit 'normaal' wordt geacht, een 'normale' situatie is immers een man en een vrouw. Maar ga om je heen eens letten op heterosexuele stellen en je zult zien dat binnen die relaties ook te zien is dat sommige stellen zich gelijkwaardig gedragen, bij andere is inderdaad echt de man de man in huis maar ik ken er ook genoeg waarbij de vrouw zich als de man gedraagt en de man wat vrouwelijker.

Mijn beste vriend krijgt regelmatig de vraag wie bij hun 'het vrouwtje' is (in mijn ogen zijn zij inderdaad zo'n gelijkwaardig stel), hij zegt dan altijd:"mijn man is een man anders had ik wel een vrouw gezocht...".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch denk ik dat als je echt op gaat letten dat je dit ook bij heterostellen ziet. Een vriendin van mij zou je zo voor een mannetje aan kunnen zien maar ze is toch echt gelukkig getrouwd en heeft kinderen. Een collega van mij gedraagt zich heel erg vrouwelijk en krijgt daarom vaak de vraag of hij homo is maar is dat absoluut niet zijn vrouw is echter juist het stoere type met kort haar, rechte spijkerbroek, stoer shirt en stevige schoenen...... Ik zeg liever:"op elk potje past een dekseltje".

Andere antwoorden (6)

Nee dat is zo... Heel goed gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt maar zo, omdat het mannetje en vrouwtje immers van beide geslachten kenmerken hebben. De uitingen zijn tijdelijk en/of schijnbaar..... Wat je ziet bestaat niet echt als vast gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In heel veel relaties (hetero of homo) is een van de partner dominanter dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk mens, afgezien zijn geaardheid, heeft mannelijke en vrouwelijke eigenschappen.
Wat de 'uitvoering' ervan is heb jij goed waargenomen.

Verder is de vraag wat nou mannelijk, hetzij vrouwelijk is. Je kunt ze naast de oer-eigenschappen van de mens leggen of laten bepalen door je medemens. Die (ver)oordeelt er maar wat graag op los.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik merk vaak dat "men" dat graag wil zien. Er wordt zelfs aan een (lesbische) vriendin van mij gevraagd wie het mannetje is in haar relatie met haar vriendin.
Terwijl zij allebei erg vrouwelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken genoeg same-sex stellen die helemaal niet de verdeling mannetje-vrouwtje hebben.

Dat je wel die indruk hebt, komt denk ik doordat stellen die wél een mannelijker en vrouwelijker partner hebben, herkenbaarder zijn als stel. Tenzij ze zitten te zoenen, denken veel mensen dat bijvoorbeeld twee vrouwelijke vrouwen 'gewoon' vriendinnen zijn.