Sommige mensen schijnen altijd geluk te hebben, is dit toeval?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarmee bedoel je ? Als het met kaarten is weet ik het juiste antwoord :) Anders gewoon geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is geen toeval. Sommige mensen zijn veel ondernemender. Wanneer je veel mensen spreekt (netwerken maar niet noodzakelijk om die reden) hoor je meer. Deze dingen kun je combineren. Je zult zo eerder een partner vinden, een baan vinden, een vrijkaartje krijgen voor concert enz. Oftewel, geluk maak je. Gedeeltelijk natuurlijk, gedeeltelijk is het ook gewoon geluk (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, dat moest een antwoord zijn.

Het beste antwoord

Ieder mens krijgt zijn portie geluk en onbgeluk. De mensen,diealtijd "geluk"hebben krijgen net zo goed tegenslagen als de . Het verschil is alleen dat je de "gelukkigen"niet hoort over hun tegenslagen,maar deze voor zich houden. De andere categorie meet hun tegenslagen tegen iedereen breed uit,zodat het lijkt of ze altijd pech in hun leven hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Nee, dit is geen toeval.

Sommige mensen zijn veel ondernemender. Wanneer je veel mensen spreekt (netwerken maar niet noodzakelijk om die reden) hoor je meer. Deze dingen kun je combineren. Je zult zo eerder een partner vinden, een baan vinden, een vrijkaartje krijgen voor concert enz. Oftewel, geluk maak je.

Gedeeltelijk natuurlijk, gedeeltelijk is het ook gewoon geluk (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het lijkt dat dat zo is.
Sommige mensen benadrukken de leuke en fijne dingen en lopen niet zo te koop met het ongeluk dat ze ongetwijfeld ook tegenkomen in het leven. Ze zijn positief ingesteld.
Maar volgens mij heeft ieder huisje zijn kruisje.
Het is wel zo (eigen ervaring) dat je periodes in je leven hebt waarin de dingen gelukkig verlopen en andere periodes waarin het wat minder gaat (ziektes, overlijden, ...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie hier vier subjectieve/wazige/ongedefinieerde groot/eenheden/zaken:

Sommige
Schijnen
Geluk
Toeval

Kortom... Met dermate veel onzekerheden kan er eigenlijk voor elk logisch verhaal wat zal volgen, wel wat gezegd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okay..speciaal voor jou dan:een kennis van mij heeft altijd alles meezitten, zou dat toeval zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toeval bestaat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou 't niet zo kunnen zijn dat ie de negatieve zaken gewoon niet naar buiten brengt?
Dat je dus alleen de gelukkige zaken waarneemt?
En wellicht dat iemand ook vanzelf al gelukkiger is, als ie niet te lang stil blijft staan bij negatieve zaken...
Nee, deze mensen hebben veelal verstandige keuzes gemaakt in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het zo simpel was..................
AWM
14 jaar geleden
Dat is geen geluk.
Toeval is net zo onzeker als geluk hebben.
Het varieert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je veel onderneemt,
b.v. loten koopt, kortom aan alle mogelijke zaken meedoet is de kans groot dat je vaak wat wint.
Of als je b.v. helemaal geen risico's neemt dan is de kans klein dat je verliest.
Als ze er dan ook nog vaak erover vertellen dan lijkt het daar altijd goed te gaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per definitie is dat toeval, want dat zit ingebakken in het woord 'geluk':
Onverwacht gebeuren -meevaller -mazzel -kans -heil.
Te vergelijken met 'pech' daar kun je ook niets aan doen.
14 jaar geleden
ja dikke toeval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, toeval bestaat niet.
Alles wat gebeurt heeft een doel, hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt.
Maar wat is geluk. Zeer relatief zou ik zeggen. De één voelt zich gelukkig met een fiets, terwijl de ander een grote auto moet hebben om 'gelukkig' te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de wereld in dingen die je NIET wilt, en je trekt ze gegarandeert aan
zie de wereld als vol met schoonheid en kansen, en je trekt DAT aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat dat mee te maken heeft dat sommige mensen altijd doorzetten en niet opgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SCHIJNEN, dus het is niet zo, als iets schijnt dan is dat niet zo: De zon schijnt BLEEK...

Dus tot aan de fout klopte je vraag, maar alles wat na de fout kwam deugt niet...

Dus het is geen toeval omdat het schijnt, n dus niet waar is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is geen toeval.
Hoe komt het toch dat sommige mensen meer voorspoed en voldoening kennen dan anderen? En hoe komt het dat sommige mensen altijd de juiste beslissingen lijken te nemen? Vier simpele regels naar een succesvolle onderneming: