Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn dierentuinen in Duitsland veel goedkoper dan in Nederland?

Zoo Krefeld (Duitsland) kost bijvoorbeeld voor een volwassen persoon maar 11,50 euro terwijl dierenpark Amersfoort (Nederland) 21,00 euro voor een volwassene kost. Dit terwijl ze toch redelijk dezelfde dieren hebben.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Castle
6 jaar geleden
Het is maar speculatie van mijn zijde maar kan het zijn dat er meer mensen daar naar de dierentuin gaan dan hier in Nederland? Ze hebben gemiddeld ook meer inwoners.
SimonV
6 jaar geleden
Misschien wil Amersfoort meer winst maken.
Oppervlakte van Amersfoort is wel 1,5 keer zo groot.
Twee keer zoveel bezoekers in vergelijking met Krefeld. Dan zou je juist lagere prijzen verwachten...
SimonV
6 jaar geleden
Als je wilt kun je hier de jaarrekening van Krefeld doorspitten: https://www.firminform.de/unternehmen/Zoo-Krefeld-gGmbH-Krefeld/723295 Omzet Amersfoort is twee keer zo hoog. https://www.cbf.nl//Uploaded_files/Jaarverslagen/Jaarrekening2012DierenparkAmersfoortWildlifeFund.pdf
tinus1969
6 jaar geleden
In NL is een groot verschil tussen extreem dure dagkaarten en goedkope abonnementen (vaak is 3 keer genoeg). Ik vraag me dan a of dat in Duitsland ook zo is.
SimonV
6 jaar geleden
In Krefeld ruim drie dagkaarten.
In Amersfoort slechts 1,5 dagkaart.
ronron1212
6 jaar geleden
@SimonV omzet zegt niets omzet min kosten wel
SimonV
6 jaar geleden
Ik heb de vraag doorgestuurd naar dierenpark Amersfoort, nog geen reactie gekregen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In Nederland moet het rijk overal een graantje meepikken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, misschien krijgen dierentuinen in Duitsland meer subsidie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding