Vind jij dat vrijwilligerswerk verplicht moet worden voor 14-jarige in de zomervakantie?

geef argumenten

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik moet binnenkort een debat houden, en ik ben bij de tegenstanders van deze stelling.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (12)

Natuurlijk niet, laat die kinderen fijn vakantie hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrijwillig impliceert uit eigen beweging, niet gedwongen. Vrijwilligerswerk kan dus nooit verplict zijn...

nee dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn nog kinderen. Ik vind dat kinderen het recht hebben dat ze nog kind mogen zijn.
Laat ze nog heel even kind zijn, voordat die tijd voorbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke verplichting opgelegd door een ander is een juk, is een bron van verzet, hoe meer regels hoe meer overtredingen er mogelijk zijn... Leg die kleine en/of jonge mensen toch niet te veel en te snel verplichtingen op... Die verplichtingen komen er wel vanzelf al...

Dus ik zie dat liever niet... Hoe minder opgelegde, van buiten opgelegde verplichtingen hoe beter in mijn optiek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zie welke regels de arbodienst op legt aan bedrijven die 15 jarigen in dienst heeft mbt werktijden e.d., dan lijkt het me niet dat een 14-jarige al verplicht vrijwilligerswerk moet gaan doen.

En net als één van mijn voorgangers vind ik ook dat vrijwilligerswerk nooit verplicht kan zijn, anders is het niet meer vrijwillig. Een verplichte sociale stage lijkt me trouwens niet slecht voor sommige jongelui...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vindt niet dat je een 14-jarige verplicht vrijwilligerswerk moet laten doen. Een 14-jarige hoort te kunnen genieten van zijn vakantie.
En verplicht vrijwilligerswerk? Het moet nog altijd vrijwillig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veertien-jarigen ? Welnee, dat zijn nog behoorlijk jonge kinderen die nog lekker met pappa en mamma mee mogen op vakantie en uitrusten van een druk schooljaar.

Ik zie er wel heil in om alle jongeren een bepaalde periode een vorm van maatschappelijke dienstplicht te vervullen, maar dan ergens ingepast in het schooljaar en als ze iets ouder zijn wellicht, of desnoods een jaar NA schooltijd zoals je vroeger de militaire dienstplicht had, maar niet zo jong al, en zeker niet in je vrije tijd.

Laten ze eerst maar eens de mogelijkheden verruimen voor een kind van veertien om in de vakantie in staat te zijn een extra zakcentje te verdienen, want als je niet in de bollenstreek woont is dat op die leeftijd vrijwel onmogelijk ; je mag zo ongeveer niks, terwijl heel veel jongeren wel heel erg graag zouden willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, laat de veertienjarigen lekker doen waar ze zelf zin in hebben, er komen nog zoveel regels.
Wel zie ik er iets in als werkelozen vrijwilligerswerk doen. Maar als het een verplichting wordt, wordt het dan nog wel goed uitgevoerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat kinderen, kinderen zijn, ze worden al te snel "groot"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onmogelijk, in dat geval is het nl geen vrijwilligerwerk meer, maar een onbetaalde baan.

Afhankelijk van de ontwikkeling van het kind zou je eventueel wat lichte arbeid kunnen aanbevelen om zo zijn/haar positie in de samenleving beter voor te bereiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarom in vredesnaam wel?
Een gemiddelde 14 jarige gaat naar school van pak 'm beet september tot juli. Mag hij/zij in augustus dan ook lekker vakantie vieren?
Ik zou de argumenten VOOR wel eens willen horen.

Toegevoegd na 41 seconden:
En bovendien: Een vrijwillige verplichting bestaat niet hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat heet kinderarbeid (ik ben zelf 14 maar ik zit dus echt niet te wachten op verplicht vrijwilligers werk).

en nog iets. waarom zouden alleen 14 jarige vrijwilligers werk moeten doen?? waarom geen 24 jarige of 56 jarige?