wanneer heet je een emigrant?

als je je een jaar in het buitenland vestigt om daar te werken, heet je dan een emigrant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij een emigrant is het meestal de bedoeling om zich voorgoed in een ander land te vestigen,soms lukt dit niet (geen werk,erge heimwee etc) en komt deze terug. Een jaar in het buitenland werken is geen emmigratie,wel n kans om kennis te maken met n ander land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je je huisvesting in je huidige land opzegt en voorgoed naar een ander land vertrekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als een voor je werk een jaar naar een ander land gaat dan ben je een expat. Het is dan je werkgever die ervoor zorgde dat jij daar naartoe ging. Maar als je zelf ervoor kiest om in een ander land te gaan wonen en werken, met de bedoeling daar jouw bestaan te vestigen, dan ben je een emigrant.
Amadea