Als de waarheid een leugen blijkt te zijn wat doe je dan?

Na enige discussie zal ik de vraag bijstellen: Als wat jij dacht dat de waarheid was een leugen blijkt te zijn, wat doe je dan?".
Ik heb begrepen dat de vraag, zonder extra toevoeging, wel begrepen wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

er wordt ook nergens gesteld dat de waarheid een leugen is, het is een ONOPGEMERKTE leugen, dat is het enge. Het vereist inzicht en kennis om de waarheid te ontmaskeren als een leugen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik denk een leugen vertellen om de waarheid te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorvragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarheid is per definitie geen leugen, dus je vraag is een contradictio in terminis. Ik ga ervan uit dat je bedoelt: "Als wat jij dacht dat de waarheid was een leugen blijkt te zijn, wat doe je dan?".

Ik hoop dat ik dan verbaasd en nieuwsgierig ben en de nieuwe waarheid accepteer, maar ik kan niet in de toekomst kijken en misschien doe ik wel iets minder verstandigs, uit teleurstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ruud
ik kan niet anders dan het helemaal met je eens zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hypothese is een stelling die je probeert te bewijzen (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothese). Een stelling die per definitie onmogelijk is kan dus nooit een hypothese zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp best wat je bedoelt met je vraag, en ik weet ook wat een hypothetische vraag is, maar iets wat per definitie onmogelijk is kan nog altijd geen hypothetische vraag zijn. De vragen die je hierboven beschrijft zijn vragen die theoretisch gezien werkelijkheid zouden kunnen zijn/worden, bij jouw vraag is dat niet zo. In de huidige formulering is er dus geen antwoord op te geven. Neem bijvoorbeeld de volgende vraag: "Wat zou jij nu doen als je nooit was geboren en dus niet bestaat?" Daar is toch ook geen antwoord op te geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van glinsteren in de ogen van mijn vader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een incorrect antwoord helaas, want iets wat niet bestaat kan ook niet glinsteren.
Een nieuwe waarheid formuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik antwoord graag via voorbeeldjes, dat maakt het snel inzichtelijker...
Je loopt in een voor jou onbekende stad, je kent er maar een paar wegen. Jij gaat op zoek naar je bestemming en je kijkt goed waar je loopt. Op een gegeven moment weet je niet meer waar je bent. Wat doe je nu? Je loopt terug naar een punt waar je het nog wel wist, dus je draait 180 graden om, om weer naar bekend terrein te komen en vandaar ga je weer verder op stap...

Heb ik al genoeg aangegeven in het voorbeeld? Als ik de weg kwijt ben en ik vertel (onbewust) een leugen dan keer ik weer terug, maak de leugen weer ongedaan en vandaar ga ik weer verder...

dank je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Ditbenik;

Even laten bezinken, proberen te achterhalen waar ik het zicht op de oude waarheid ben kwijt geraakt en op zoek gaan naar een nieuwe.

Toegevoegd op 23-04-2009 10:21:26
En opnieuw een thumbs-down voor mijn persoonlijke mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eigen waarheid proberen te creëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarheid kan geen leugen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de waarheid een leugen blijkt te zijn zou ik gaan twijfelen of niet alles wat ik als waarheid zie een leugen is en of alles wat ik doe niet om de verkeerde redenen is gedaan. Als ik van te voren wist dat het geen waar ik in geloofd heb een leugen was, zou ik waarschijnlijk anders gehandeld hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M'n ogen dicht doen en stampvoetend met een rood hoofd blijven volhouden dat het wel zo is. Zo nodig mijn vingers in mijn oren stoppen en heel hard, LALALALALA ik hoor niets, gillen. Dit vervolgens net zo lang volhouden tot iedereen in mijn buurt mij gelijk geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat IK dan doe? Mijn hypothese bijstellen en overgaan tot de orde van de dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de vermeende waarheid.
Als de waarheid me in eerste instantie al niet boeit doe ik er weinig mee.
Als ik in de waarheid meega zal ik mijn teleurstelling niet onder stoelen of banken steken.