Bijna helft 55-plussers op arbeidsmarkt
In 2008 participeerde 47 procent van de 55-plussers op de arbeidsmarkt. Dit zou bijna 50 procent kunnen zijn, wanneer alle 55-plussers die aangeven dat ze willen werken, ook daadwerkelijk op de arbeidsmarkt zouden participeren.

De arbeidsparticipatie onder 55-plussers is de afgelopen jaren voortdurend gestegen. Van minder dan 35 procent in 2001 naar 47 procent in 2008. Als deze ontwikkeling de komende jaren in bijna hetzelfde tempo doorzet, kan het door het CPB berekende streefcijfer van 58 procent voor deze leeftijdsgroep gehaald worden.