Mannen jullie hoeven geen watje te zijn omdat je man bent, je bent niet dom als je je emoties toont. Je bent geen ei, of zwakkeling. Mannen weten heel goed dat zij allen een vrouwelijke kant hebben, het innerlijk besef dat je diepste gevoelsleven, spreekt over je leven. Ervaringen beroeren je ziel. Geef je over aan je diepste eigen stem, want je bent groot en sterk, als je klein kunt zijn. Een man mag al zijn gevoelens tonen, en huilen hoort daarbij. Je hebt al vele tranen laten lopen van het lachen, maar je kunt het ook met huilen. Lachen en huilen horen dicht bijelkaar, ja ze omhelzen elkaar. De turbolentie van je gevoelskracht, zit niet in je 8 cilinder motor maar diep in je zelf, gooi het er maar uit, of je nu alleen bent of samen, doe het maar gewoon want het is heel gewoon en goed voor de ziel om te kunnen huilen. Huilen is de bezem van je ik, het ruimt op. hoe kan jij vrouwen begrijpen, als je niet in staat bent je kwetsbaar op te stellen. Elke vrouw heeft man in zich, en elke man het vrouwelijke, hierdoor zien we er anders uit dan vrouwen, maar innerlijk zijn er sterke overeenkomsten. Ons lichaam is ons transportmiddel van onze ziel. Je hoeft dus geen big Mac te zijn, laat maar varen die macho`s, Het toelaten van je emoties is een schip die jouw levenscruise zal zijn over deze wereld. Als je nu de koning van de koningen wilt zijn. Laat dan zien wie je werkelijk bent. Want klein is groot dan ben je een echte vent. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Ik zou niet weten waarom niet.
Omdat één of andere zanger vroeger zong: Maar een man mag niet huilen?

Ik vind het ergens wel mooi als een man ook zijn gevoelens kan en durft te uiten.
Ik zou zeggen: grijp een zakdoek, zet de kraan open. Lucht soms echt lekker op ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was het maar waar het is de mens een natuurlijk gegeven kijk maar naar baby`s.Helaas worden mannen opgevoed om deze emotie te onderdrukken.
Kom op mannen werk eraan deze emotie weer te ontdekken.ps ik doel dan niet op tranen van zelfmedelijden maar puur verdriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Jacque Herb niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie niet in waarom een man (of welk een mens dan ook) geen recht zou hebben om welk een emotie dan ook te uiten.

Emoties zin intrinsiek verbonden met mens zijn. Het onderdrukken van emoties, is het ontkennen van jezelf.

(Nou beweer ik niet dat ik de kunst van alle emoties uiten beheers, maar dat is de vraag niet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk wel! Ga je gang! :) (lucht op)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat een man niet mag huilen is wel het uiterste, maar mannen huilen minder dan vrouwen en ook om andere dingen. Een leuk artikel daarover staat op de volgende website:
http://www.elsevier.nl/web/gezondheidgezin/waaromhuilenmannenminderdanvrouwen.htm

(tm)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij wel.

Er zijn grenzen aan mijn tolerantie voor huilende mensen, maar die zijn voor mannen niet anders dan voor vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik zo'n beetje de meeste onzinnige opvatting die bij sommige mensen/mannen bestaat.

In bepaalde culturen is dit een absolute overtuiging en wordt van de man verwacht zijn tranen niet te laten zien. Ik heb hier weleens discussies over gehad en het is soms zo ingesleten dat de overtuiging bestaat dat het niet mag en niet kan, 'de man moet sterk zijn'.

Als het niet de bedoeling was geweest dat mannen niet mogen huilen, hadden ze geen traanbuisjes gekregen. Huilen is een sterke emotie die voortkomt uit onder andere verdriet, maar ook geluk, boosheid en lachen. Huilen is net zo natuurlijk als lachen en kan enorm opluchten. Het onderdrukken van deze emotie is alles behalve natuurlijk en het doet niets af aan sterke mannelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen en vrouwen gaan vaak anders met emoties om, maar dat een man niet zou mogen huilen is pure onzin.

Ook erg ongezond als je je verdriet inhoudt.
Ik ben geen specialist maar voel op mijn klompen aan
dat opgekropte emoties tot andere klachten leidt.

Het wordt tegenwoordig extra gewaardeerd als je je emoties toont, sinds de surprise-show/het spijt me/
spoorloos/vermist/memories, ofwel emo-TV.

Snif..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een man mag wel huilen. Er is nergens in de wet een beperking opgelegd wat betreft huilen voor man. Dus ik zie niet in waarom een man niet mag huilen. Vooral ook omdat het tonen van emoties je mens maakt en dus heel gewoon is. Ik ben benieuwd wat de achtergronmd van deze vraag is, is er een aanleiding waarom je deze vraag stelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het zelfs wel aandoenelijk als een man huilt.. (dan niet om een domme reden ofzo maar echt van uit zijn hart) voorbeeld: 2á 3 jaar geleden was er een man in mijn mem's leven en om een bepaalde reden kon me moeder het niet meer aan.. En heeft staan te huilen toen ze haar spullen aan het pakken was.. en elke keer als hij bij der was (om te proberen of ze terug wou komen) Begon hij te huilen.. (helaas is het niks meer geworden want na 3 maanden had hij al weer een ander:@)
zo heeft ook eens een docent op mijn schouder uitgehuild..

Groetjes SabinaxD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt er jankerds tussen zitten.

Ik denk dat het ligt aan het waarom, de reden.

Van vrouwen accepteer je dat ze bij elk ding in tranen staan maar als man moet je dat toch maar liever niet doen. Tenzij je homo bent, dan snapt "men" het wel.

Zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op sommige momenten houd ik het niet droog, uitvaarten ofzo, maar als ik bij as the wold turns zou gaan zitten janken, ontvang ik graag een klap voor mn kop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen hebben net zo goed emoties als vrouwen, maar vroeger was het 'not done' voor een man om te huilen. Als je als jochie huilde werd er vaak gezegd: "Kom, wees een flinke jongen!", alsof je niet flink kunt zijn als je huilt. Zoiets werd vroeger onderdrukt en jochies werden mannen en dachten dat ze stoer moesten zijn. Volgens mij is dat tegenwoordig wel anders, hoewel er altijd mannen zullen zijn met een macho-gedrag waarbij huilen uit den boze is.
Eigenlijk hoort het bij de opvoeding dat je je kind zijn eomoties laat uiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het met je laatste zin helemaal eens! Met de rest ook trouwens :) +1 van mij in ieder geval.
Juist om die taboe erom heen als je dan echt een man zijn ogen ziet verwateren dan breekt je hart.

Doordat het niet iets is wat een man/jongen snel doet en je ziet het een keer of je maakt het mee dan raakt het je zo hard dan dat je een vrouw ziet huilen. Omdat het van nature zo is dat vrouwen emotioneler en gevoeliger zijn in het algemeen. Dat los gelaten of dat echt zo is of het er zo is ingestampt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij wel.
het is alleen in die mannen hun egen hersens gestopt dat het niet mag omdat ze stoer zeker en leidend moeten zijn.

ach mannen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij wel hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij mag een man best huilen
gezonde reactie op bepaalde situaties
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huilen is helend.

Niet huilen, als er wel reden voor is, is bouwen aan een emotionele blokkade.
Deze blokkade is de voeding voor veel gezondsheids problemen.
Ook vaak mentale problemen.
Mannen denken dat huilen een teken van zwakte is en hun omgeving bevestigd dat telkens weer.
Het past niet in hun meestal suprieure rolverdeling.
Niet huilen verkort ook waarschijnlijk de levensverwachting.

Wel huilen geeft vaak het gevoel van los kunnen laten.
Vergeten en vergeven wordt makkelijker en geeft inzicht.
Het versterkt het zelfvertrouwen, ook al lijkt dat anders.
Prettige bijkomstigheid, vrouwen smullen er van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen mag huilen als zij of hij dat wil of moet.