Wie zijn er meer op aarde vrouwen of mannen?

Ik vroeg het me altijd al af ongeacht leeftijd graag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

Er worden iets meer mannen (jongetjes) geboren dan vrouwen. Dat is om te compenseren voor de hogere sterfte onder mannen, die eigenlijk hun hele leven doorgaat. Zowel aan ziektes als ongelukken als zelfmoord en uiteraard verschijnselen als oorlog).

Aan het ander einde van het spectrum zie je dat vrouwen mannen in groten getale overleven ; is de verhouding grootdeels rond de 50/50, na de pensioenleeftijd gaat dat hard naar beneden, tot een verhouding van bijna 10/90 op hoogbejaarde leeftijd.

Wereldwijd zijn er dus altijd iets meer vrouwen dan mannen, en iets meer kleine jongetjes dan kleine meisjes, maar in de vruchtbare leeftijd is de verdeling gemiddeld genomen redelijk gelijk.

In landen waar de geslachten niet gelijkwaardig zijn (zoals een Nepalees spreekwoord zegt : een meisje opvoeden is als de tuin van de buren begieten), ligt door kunstmatig menselijk ingrijpen (eufemistisch gezegd) het aantal meisjes nog iets lager, maar ' het leven' haalt deze schade in de regel wel in, en op wereldschaal gaat het om minimale afwijkingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik vroeg me af wat er meer op de aardbol zijn mannen of vrouwen? Thesink

In de meeste landen worden er iets meer jongens dan meisjes geboren. Er gaan in de eerste levensjaren echter meer jongetjes dan meisjes dood. Die trend houdt de rest van het leven aan, waardoor het aantal vrouwen uiteindelijk het aantal mannen inhaalt. Vooral onder bejaarden zijn veel meer vrouwen dan mannen

Gemiddeld genomen zijn er echter bijna net zo veel mannen (50,4 procent) als vrouwen (49,6 procent).

Vooral in China worden veel meer jongetjes geboren. Foto: © 5dmarkii | Dreamstime.com.
Dat wil niet zeggen dat er lokaal geen grote verschillen kunnen zijn. In China worden er voor elke 100 meisjes 116 jongens geboren; op het platteland zelfs 122. Dat komt door abortus en de moord op meisjesbaby’s. De Chinezen mogen slechts één kind krijgen, en willen dan vaak een jongetje. Het gevolg is dat veel Chinese mannen nooit aan de vrouw zullen komen.

Sekseverschillen: in roze landen wonen meer vrouwen, in blauwe meer mannen. Groen geeft evenwicht aan.
Ook in het Midden Oosten en noordelijk Afrika lopen meer mannen dan vrouwen rond. Algemeen wordt aangenomen dat het te maken heeft met de slechtere gezondheidszorg voor vrouwen en selectieve abortus van vrouwelijke foetussen.

In sommige westerse landen worden juist iets meer meisjes geboren. Vooral in Rusland komen – om grotendeels onbekende redenen – meer vrouwen ter wereld. Mannen sterven er bovendien jong, wat tot een overschot van alleenstaande dames leidt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen.
Er zijn ongeveer 101 mannen per 100 vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook van mij. en een vlakke hand op de wang van de min geveer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gever
Als je er van uit gaat dat er ongeveer evenveel vrouwen als mannen worden geboren, en vrouwen statistisch gezien ouder worden (In de westerse landen) denk ik dat er iets meer vrouwen zijn :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50,4% is man, 49,6% is vrouw.
Er zijn dus iets meer mannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe toepasselijk ook, ik gebruik dezelfde link als sammy de papegaai, maar voeg er aan toe dat er toch minder mannen zijn, omdat deze vaak voor oorlogen worden ingezet en omdat vrouwen langer leven dan mannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom noem je dan die bron, daarin staat juist dat er meer mannen zijn ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie mijn antwoord, ik voeg nog iets toe..lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha vrijsimpel, nou moet je het niet gaan omkeren, in de bron staan de cijfers die je ook in alle andere bronnen tegen komt, namelijk die 50,4% mannen.
Die feiten zijn dus bevestigd en staan vast. Wat het artikel doet is echter daar verklaringen bij bedenken.
Jij kunt nu ook wel meerdere verklaringen erbij gaan bedenken, maar dat wil niet zeggen dat er daardoor ineens weer minder mannen zijn, want de cijfers tonen dat dat niet het geval is.
-1 dus.
Er is een verhaal van een dorp waarin alleen maar mannen woonden, als er een kind werd geboren waren het alleen maar meisjes. De natuur zorgt ervoor dat de balans tussen de twee geslachten zo goed en optimaal mogelijk is. Wetenschappers weten echter niet hoe dit komt, maar het gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel knap dat er een kind wordt geboren in een dorp met alleen mannen... Ooievaar zeker ;)