Bestaat er een geneesmiddel tegen verlangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag Snoeske! Plusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gevaar van verlangen : je wilt iemand hebben maar krijgt hem of haar niet : de jaren verstrijken en je word ouder en zwakker.... en je schoonheid word minder.......iedereen die tegen je zegt ... je moet haar of hem vergeten die wil je niet horen.... het gevaar schuilt erin teveel tijd eraan te verliezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet over 'krijgen' van iets of iemand!

Het beste antwoord

Het geneesmiddel tegen verlangen is alles gevende onvoorwaardelijke liefde.
Door dat te ontvangen wordt het verlangen vervuld en bevredigd.
Verlangen is dan weten geworden.
Ik hoop dat jouw verlangen vervuld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Wel tegen sexueel verlangen : maar die bedoelde je mischien niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel verlangen in het algemeen.
jc54
13 jaar geleden
@ edwinemanuelposse: Wat voor geneesmiddel weet jij tegen sexueel verlangen, behalve dan chemische castratie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die bedoeld ik ook ....
Ja, door het te bevredigen. Als ik verlang naar chocolade, dan pak ik een stukje chocolade en weg is het verlangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afleiding...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heroïne, vertellen me ze wel eens.
Nadeel is dat het middel erger is dan de kwaal en je alleen nog maar verlangt naar meer van het spul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korte termijn oplossing: Koude douche......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat heet bevredigen. Dit is GEEN sexueel getint antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijke vraag!

Bewustzijn van wat je wél hebt!
Leren tevreden te zijn met wat je hebt, alles heeft zijn waarde!

Is het een geestelijk verlangen of iets wat je niet los kunt laten?

Dan kun je het volgende nog gaan doen;
Draag dat wat je verlangt op aan het Universum en laat het los! Het Universum zal het van je overnemen.
Dat wat jij nodig hebt, zul je ontvangen.

Vertrouw!

Vanmorgen hoorde ik hierover nog iets mooi's/ zinvols;

Als je wéét wat je hebt, zul je ontvangen.
Als je je niet weet wat je hebt, zal je ontnomen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je mooie antwoord Jeanette! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Snoeske, hoop dat je er wat mee kunt, ik weet natuurlijk niet welk verlangen het is maar heb wel een 'gevoel' hier over. En wanneer mijn gevoel juist is, weet jij denk ik wel, dan zou ik zeker gebruik maken van 'Het Universum'! Draag over, laat los en zij zullen dat doen wat goed is voor jou en of de ander!
Ik heb al verschillend remedies gezien, maar een geneesmiddel is er volgens mij niet. Je zou je zinnen kunnen verzetten door iets te gaan doen waar je je goed voor moet concentreren, maar dat is ook weer vlugger gezegd dan gedaan.
13 jaar geleden
Dat hangt er van af van wat je bedoelt. Als je naar een tastbare zaak verlangt dan kan je je behoefte bevredigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het geneesmiddel tegen verlangen is vervulling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verlangen is een gezond gevoel. Wanneer het gebaseerd is op realiteit (bv verlangen naar een praatje met je ega ) is het vervullen van die behoefte een probaat medicijn. Mqaar verlang je naar een knuffel van bv je overleden moeder, wordt het lastig. Er blijft dan niets over dan zoiets te sublimeren `(foto's kijken, herinneringen ophalen) of een substituut te zoeken (knuffel van je dochter of andere dierbare zien te scoren).
Wie denkt dat voor elk verlangen een medicijn bestaat dat het verlangen als zodanig opheft, ziet een ding over het hoofd. Zodra een bepaald verlangen bevredigd is, ontstaat er een nieuw verlangen. (Of behoefte)
Het begint bij eten, drinken en veiligheid en breidt zich gaandeweg verder uit met verlangens naar lekkerder, veiliger, beter, meer, mooier enzovoort.
En aangezien ik niet geloof dat de mogelijkheid bestaat om oneindige verlangens te vervullen, moet ik concluderen dat er geen werkelijk afdoend geneesmiddel bestaat. Tenzij we ons kunnen vinden in het " Tel uw zegeningen elke dag" .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, daar bestaat geen geneesmiddel tegen.
wel kun je je afragen wat het is
dat je zo verlangt - zo verlangen doet.
wat geeft het jou?
wat is niet in jouzelf?
wat is zo groot, dat je ernaar verlangt?

Toegevoegd na 27 seconden:
afvragen