Moeten bladen en websites die leven van beroemde mensen / fotomodellen verplicht worden duidelijker te zijn over gefotoshopte personen?

Dus: dat er her en der bijgezet wordt als er bijv. vlekjes, blauwe plekken of rimpels verwijderd zijn of als de huid egaler is gemaakt, etc.

En dan niet in miniscule kleine lettertjes ergens op een plek waar niemand 't leest.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijkheid zit volgens mij niet in regels: Vrouwen die make-up dragen hun gezicht ziet er niet uit zoals het lijkt. Borstvergrotingen, terwijl hun borsten die omvang niet hebben... of mannen in een prachtige wagen waarvan het karakter en hun hart dan lelijk is... Als mensen stoppen met te geloven in de illusie dat 'een goed uiterlijk (op alle vlakken) gelijk staat aan een goed hart/innerlijk', dan gaan die boekskes in de eerste plaats nooit verkocht geraken en is het photoshop probleem meteen van de baan. Hoe innerlijker wij onszelf richten, hoe meer wij door die illusies kijken.
Illusies verbieden (zoals die photoshop) is in dat opzicht misschien nog de grootste illusie van al: wij zouden dan verbergen dat we nog steeds zoveel belang hechten aan het materiële uitzicht van iets of iemand... je kan hier zien: 'eerlijkheid' is niet af te dwingen: het is altijd aanwezig voor wie het wil zien.

Antwoorden (4)

Ja, maar niet alleen bij personen. Ook bij andere zaken zoals onderstaand voorbeeld.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goeie +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bingo +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Touché ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LMTB!
Ja. Maar ze kunnen er dan beter een vermelding bijzetten wanneer er NIET gefotoshopt is. Dat scheelt een hoop inkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en niet alleen bladen over beroemde mensen maar ook bladen over blote mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar bladen en websites die leven van beroemde mensen vertellen toch ook niet altijd de waarheid? Hiermee bedoel ik dat ze soms verhalen schrijven die volkomen of op zijn minst een beetje bezijden de waarheid zijn. Laat ze daar dan ook verandering in aanbrengen. De waarheid of geen verhaal.