Een jongetje wordt naarmate dat hij opgroeit een jongen,maar wat wordt dan een meisje?

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan bedoel ik niet van die"geinige"opmerkinge als ongesteld of zo!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Antoni
14 jaar geleden
Dutcheese, ik ben het helemaal met je eens!

Het beste antwoord

In onze taal komen woorden voor zonder vergrootwoord. Meisje is er een voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me toch niet, ik hoor ook wel de uitdrukking meidje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en ik hoor vaak de uitdrukking, dat is al een hele meid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meidje?? nog nooit gehoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meidje heb ik inderdaad ook nog nooit gehoord..
Antoni
14 jaar geleden
"Meidje" is volgens mij een woord dat vooral in Noord-Brabant wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar word veel meid gebruikt, maar niet meidje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meidje, dat hoor je in Brabant niet. Waar eigenlijk wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier, in de provincie Utrecht, hoor je het ook wel, in de trant van: 'Dat is een leuk meidje!'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal er rekening mee houden als ik in die regio ben ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lmtb!
Een jongedame/meid/vrouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein meisje wordt een groot meisje, dan een jonge vrouw tot ze een oude vrouw is. Een jongetje (= een kleine jongen) wordt een grote jongen, dan een jonge man tot hij een oude man is. Zo simpel is het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, een vrouwelik persoon van zeg maar 12 is nog steeds een meisje. Het jongetje is dan een jonge geworden. Meisje is gewoon het volle woord, maar we zeggen niet meisjetje voor een jong kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als aanspreekvorm wordt dan wel "meis" gebruikt.
14 jaar geleden
Eerst een tienermeisje en daarna een jonge vrouw.

Er is geen term die in de buurt komt van 'jongen' bij jongens..
De termen 'meis' of 'meid' hebben een andere implicatie dan de term 'jongen' bij jongens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zelf ook zeggen 'meid' bij een groot meisje. In bijvoorbeeld het Duits kan dat niet: 'Mädchen' is meisje maar 'Mäd' of iets dergelijks kan niet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Anderen zeiden dat meid officieel een andere betekenis heeft; hulp in de huishouding, maar dit zegt de Dikke van Dale:

"meid de; v -en; -je of meisje 1 dienstbode 2 (waarderend) meisje, (jonge) vrouw: het is een aardige ~"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vrouwelijke geslacht heeft de gave om van meisje direct vrouw te worden. Mannen doen er langer over om van jongetje te evolueren naar man. Ze zeggen ook wel eens dat mannen eigenlijk altijd kinderen blijven (met treintjes spelen etc etc. er zijn genoeg voorbeelden te bedenken).
Ofwel een vrouw heeft zo’n tussenfase niet nodig en
de man wel :-).

N.B.
Ik ben overigens zelf een man en probeer hier slechts een aanvulling op de bovenstaande antwoorden te geven.