Waarom hebben mensen uit marokko gemiddeld een lager IQ?

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Hier staat het maar waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is een aanleg voor Intelligentie maar hoe je scoort heeft met omgeving en opvoeding te maken. In een land met veel landarbeid en armoede zijn zal het moeilijker zijn om goed te scoren op een IQ test. Ik denk dat het goed scoren met verschillende factoren te maken heeft: 1) Welvaart in een land: bij welvaart zijn er mogelijkheden tot scholing en hoeven mensen als kind niet op het land te werken. 2) Media: Als je kunt lezen, kun jij je verder ontwikkelen en dus een krant lezen. Ook de tv draagt bij. Met tv wordt de wereld relatief een stuk kleiner en ben je in de mogelijkheid om kennis van de wereld op te doen. (wel belangrijk welke programma's je bekijkt) 3) Innerlijke rust, concentratie en ontspanning: een individu met trauma's zal het ook minder doen. 4) Verspreiding van genen: Voor de instandhouding van de mens in het algemeen is het belangrijk om buiten je eigen leefomgeving te huwen en kinderen te krijgen. Minder kans op erfelijke ziektes en afwijkingen. Ben ik het met mijn voorganger eens dat bij het stellen van deze vraag je nog beter voor een groter extreem te kunnen kiezen; bijvoorbeeld de laatste uit de lijst. Door een bevolkingsgroep te kiezen die vaak onder vuur ligt, wek je de indruk stigmatiserend te zijn...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100