Bestaat er een speciaal woord voor bv. een blanke man die alleen maar vrouwen met een zwarte huid wil?

Hiermee bedoel ik Afrikaanse of Indische vrouwen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Harde zoektochten gedaan. Exogamie komt wel het meest in de buurt, maar dat heeft meer met huwen van een andere stam of ras te maken. En het woord ras- preferist bestaat niet. Dus er is geen speciaal woord voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee. Het is gewoon dat je ergens op valt. Het is tevens heel normaal, net zoals je valt op blondines.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was het nog niet tegen gekomen maar je zou het een nerofiel kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kieskeurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ;')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ geweldig...
Een ebonyst.
Heb ik verzonnen natuurlijk, omdat ik dacht aan het liedje van Paul McCartney 'Ebony and Ivory.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed woord ervoor. Kan helaas nog niet stemmen op waardevol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar doe het dan in het Nederlands he met een i :P Ebonist, anders krijg je daar weer commentaar op... plus voor khepput en siska :)
Kristal
12 jaar geleden
Ebonist vind ik zo mooi klinken dat ik er serieus over denk het ook te worden :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, Kristal, Ivorist is anders ook mooi, vind ik :))))
Bedankt voor de plus, jij ook forallweknow :)
Ik zou het gewoon een MENS willen noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet, voor mannen met een voorkeur voor blond/brunette/dik/dun/paars is namelijk ook geen woord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ bij paars hebben ze er wel een woord voor hoor..dan heb je het over necrofilie
Daar bestaat, voor zover ik weet dan, geen Nederlands woord voor.

Ik denk dat hetero negrofiel het dichtst in de buurt zou komen. Negrofiel zou negervriend betekenen.

Toevoeging: Sommige kleurrijke mensen ervaren het woord negro mogelijk als discriminerend.
Mijn antwoord heeft absoluut geen discriminerende bedoelingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat veel Surinamers de term "Jungle fever" gebruiken. Als een wit meisje zich consequent voelt aangetrokken tot zwarte mannen zeggen ze 'zij heeft echt jungle-fever.

Ik heb zojuist de term even gegoogled en het is een breedgebruikte 'slang'.

Het komt ook voor in een song van Stevie Wonder:
" I've got jungle fever, she's got jungle fever
We've got jungle fever, we're in love
She's gone black-boy crazy, I've gone white-girl hazy
Ain't no thinking maybe, we're in love
She's got jungle fever, I've got jungle fever
We've got jungle fever, we're in love
I've gone white-girl crazy, she's gone black-boy hazy
We're each others baby, we're in love"