Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een islamiet nog steeds een moslim noemen?

is moslim gewoon in ongebruik geraakt, of heeft het een negatieve lading gekregen?

12 jaar geleden
812
Amadea
12 jaar geleden
Lees het antwoord van Izmo bij http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-islamiet-moslim.164293, die legt dat duidelijk uit!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan, wat moslims/islamieten niet graag genoemd worden is Mohammedaan, wat soms ook wordt gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Islamiet is een synoniem van moslim, alhoewel het woord moslimù tegenwoordig meer en meer in gebruik is.

Toegevoegd na 41 seconden:
moslimu = moslim
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb juist het idee dat vroeger over moslims werd gesproken, terwijl tegenwoordig islamiet veel meer in gebruik is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen, over het algemeen worden islamitische vrouwen met moslima aangeduid, vandaar meer en meer het woord moslim.
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, wat je zegt over de vrouwen is idd waar.
maar voor mannen hoor je het niet meer toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg toch altijd moslim tenzij het iets formeler moet, dan zijn het islamieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een echte moslim zal zich moslim noemen, bijna nooit aslamiet, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Mss kan het ook een beetje streekgebonden zijn.
Ja tuurlijk, het betekend gewoon hetzelfde. Nou het is niet in ongebruikt geraakt vind ik, misschien heeft een beetje negatieve lading.

Toegevoegd na 1 minuut:
En misschien klinkt islamiet wat netter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding