Is het strafbaar als een man in een rok over straat loopt? Gewoon een nette rok, dus niet half in je blote kont.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://textilia.nl/nieuws/algemeen/nid4717-hm-komt-met-rok-voor-mannen-in-nieuwe-lentecollectie-2010.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Dat lijkt me niet. Er zullen heus mensen kijken, dat kun je niet voorkomen denk ik. Maar zolang het netjes is geloof ik er helemaal niks van dat je hier een boete voor kunt krijgen, althans niet in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nee, dat is vrijheid van meningsuiting in dit land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw, ik vind het ook wel een kwestie van vrijheid, maar tegen woordig scharen mensen echt álles onder vrijheid van meningsuiting. Een rok is geen mening!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie het liever niet, maar helaas daar heeft politiek nederland in onder gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke mening uit een vent in een rok? Dat hij Schotse voorouders heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stippel: en zelfs dat is geen mening, maar een feit.
Simpel: nee. Dat staat nergens in het wetboek van strafrecht, en dus is het niet strafbaar, want dan kan namelijk niet als het daar niet instaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Schotland lopen mannen in een nette rok in hun blote kont, en dat is niet strafbaar, dusss....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, op klederdracht in Nederland bestaan (nog) geen sancties......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrouw mag in een broek over straat en wij mannen mogen ook met een rok over straat... Emancipatie is er hier gelukkig ook... Het mag nog wel degelijk, maar of dat zo blijft, dat weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker mag dat wel. Steeds meer mannnen durven er voor uit te komen dat ze graag vrouwenkleding dragen en dat heeft vaak niets met homoseksualiteit te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Misschien valt de rok over een paar jaar wel niet meer onder de categorie 'vrouwenkleding', maar is het gewoon 'kleding' en is het heel normaal dat mannen een rok dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar jaar is denk ik iets te hoog gegrepen, maar die tijd komt er vast een keer aan.
Natuurlijk mag dat. Zolang het niet aanstootgevend is mag je in alles over straat lopen, dus zelfs in een vuilniszak of regenton.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja mag, en ik het het ook wel een keer gezien zelfs.

En de vrouw mag ook een broek aan ...... :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag en er zijn zelfs mannenrokken die ze dragen in de housescene en in de gothicscene.

Ook komt er een nieuw modebeeld want Prada maakte in 2009 ook een mannenrok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die WJHM5600;

Dat mag natuurlijk. Ik loop zelfs eind november, begin december regelmatig in een jurk over straat en heb daardoor nog nooit problemen gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou hij dit niet mogen, vrouwen dragen ook broeken.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor is niet strafbaar ,ik loop ook in een broek.Het is alleen anders dan anders voor de omgeving. Dat zou ook zijn als ik mijn snor liet staan ;-) Maar iedereen mag er uit zien hoe hij /zij zich wil kleden of eruit wil zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Snor laten staan is wellicht moeilijk voor een vrouw. Dan moet je haar implanteren, maar ik ben het met je eens hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, hele volksstammen vrouwen die elke dag/week in de weer zijn met het epileerpincet om hun snor te verwijderen, of speciaal bleekmiddel gebruiken om hem minder op te laten vallen. Om over baardharen nog maar te zwijgen! En dan heb ik het echt niet alleen over Italiaanse mama's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahha daarom heb ik altijd mijn pincetje binnen hand bereik ;-) als ik hem niet kwijt ben grrrrr pluk me gek !!
Het is niet strafbaar, travestieten oliesjeiks Schotten Afrikanen in kaftans e.d. zie je ook over straat gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij niet, er lopen ook zat mannen met jurken over straat.