Is het strafbaar als een man in een rok over straat loopt? Gewoon een nette rok, dus niet half in je blote kont.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://textilia.nl/nieuws/algemeen/nid4717-hm-komt-met-rok-voor-mannen-in-nieuwe-lentecollectie-2010.html

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat lijkt me niet. Er zullen heus mensen kijken, dat kun je niet voorkomen denk ik. Maar zolang het netjes is geloof ik er helemaal niks van dat je hier een boete voor kunt krijgen, althans niet in Nederland.

Nee, dat is vrijheid van meningsuiting in dit land.

Simpel: nee. Dat staat nergens in het wetboek van strafrecht, en dus is het niet strafbaar, want dan kan namelijk niet als het daar niet instaat.

In Schotland lopen mannen in een nette rok in hun blote kont, en dat is niet strafbaar, dusss....

Nee, op klederdracht in Nederland bestaan (nog) geen sancties......

Een vrouw mag in een broek over straat en wij mannen mogen ook met een rok over straat... Emancipatie is er hier gelukkig ook... Het mag nog wel degelijk, maar of dat zo blijft, dat weet ik niet...

Ja zeker mag dat wel. Steeds meer mannnen durven er voor uit te komen dat ze graag vrouwenkleding dragen en dat heeft vaak niets met homoseksualiteit te maken.

Natuurlijk mag dat. Zolang het niet aanstootgevend is mag je in alles over straat lopen, dus zelfs in een vuilniszak of regenton.

Ja mag, en ik het het ook wel een keer gezien zelfs. En de vrouw mag ook een broek aan ...... :-P

Ja dat mag en er zijn zelfs mannenrokken die ze dragen in de housescene en in de gothicscene. Ook komt er een nieuw modebeeld want Prada maakte in 2009 ook een mannenrok.

Ha, die WJHM5600; Dat mag natuurlijk. Ik loop zelfs eind november, begin december regelmatig in een jurk over straat en heb daardoor nog nooit problemen gekregen.

Waarom zou hij dit niet mogen, vrouwen dragen ook broeken.!

nee hoor is niet strafbaar ,ik loop ook in een broek.Het is alleen anders dan anders voor de omgeving. Dat zou ook zijn als ik mijn snor liet staan ;-) Maar iedereen mag er uit zien hoe hij /zij zich wil kleden of eruit wil zien.

Het is niet strafbaar, travestieten oliesjeiks Schotten Afrikanen in kaftans e.d. zie je ook over straat gaan.

Lijkt mij niet, er lopen ook zat mannen met jurken over straat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100