Wat is volgens jullie een beste buurman/vrouw?

Ze wonen naast je of boven of onder je.
Het zijn onze buren, vaak ken je ze niet eens, of er is altijd wel wat, maar soms kan je het ongelooflijk goed treffen met buren.
Wat is nu een goede buur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je buren dringen zich niet aan je op, net zo min als jij dat doet bij hen.

Maar in de zomer wel een biertje bij elkaar halen in de tuin en dan even lekker bijkletsen. En als je een feestje geeft komen de buren ook gewoon, dan hebben ze geen last van de muziek.

En als de nood aan de man is, maak je gebruik van het feit dat je vlakbij elkaar zit. En omdat je elkaar al jaren kent weet je inmiddels dat je elkaar kunt vertrouwen.
Dus: Even snel oppassen in noodgevallen, bij elkaar aankunnen kloppen bij een probleem, maar ook gewoon een paar aardappelen lenen.

Ik heb 4 van zulke buren, en ik voel me daar heel rijk mee.
En het zijn nog leuke mensen ook, dus geen gekunstelde situaties!

Toegevoegd na 1 minuut:
Shit, de plaatjes zijn erg klein uitgevallen.
Ik vond ze erg leuk.
Even saven en uitvergroten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik woon in ongeveer de slechtste buurt van Nederland, maar mijn buurvrouw van 81 heeft een voet gebroken, en iedereen staat voor haar klaar..
Ik kook voor haar, weer een ander doet boodschappen, of het huishouden..
Dat zijn goede buren dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede buur is een buur die je ruimte laat voor een prive-leven maar waarmee je toch een gezellig praatje maakt als je allebei buiten bent en die er in geval van nood dag en nacht voor je is.Wij hebben meerdere van zulke buren en ik prijs mezelf dan ook gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn de buren die je in je waarde laten en eventueel helpen en rekening houden met je als het nodig isen dan eventueel indien gewenst een handje helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn de buren die op de juiste manier weten te geven en te nemen:
Ze accepteren af en toe wat burengeluiden.
Ze respecteren jouw manier van tuinieren, wonen en leven.
Ze onderscheiden zich van de 'verre vriend' door er direct voor je te zijn in geval van nood.
Ze lopen niet de deur bij je plat, maar er is wel leuk en goed contact.
Ze praten wel met je maar niet over je.
Alles komt niet van één kant, maar er is een spontane wisselwerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een buur die jou je ding laat doen zonder om de haverklap te klagen over 'geluidsoverlast' (mijn grootste passies zijn zingen en pianospelen) zolang je rekening met elkaar houdt, en omgekeerd natuurlijk. Met wie je af en toe een gezellig praatje kunt houden, met wie je een onuitgesproken afspraak hebt elkaars 'boedel' in de gaten te houden en op wie je een beroep kunt doen als je hem/haar nodig hebt. Een kopje koffie nu en dan of een zomerse BBQ maar alsjeblieft niet de deur bij elkaar platlopen!