In welk gedeelte van Engeland wonen veel immigranten uit bijv. Afrika en het middenoosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Birmingham, het heeft de grootste Moslim, Sikh en Boeddhisten gemeenschap van het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast de op 2 na grootste Hindoegemeenschap. En na Jamaica de grootste Rastafari gemeenschap ter wereld.

Veel Pakistanen, Indiers, groote Jamaicaanse Caribische gemeenschap, daarnaast een groeiende groep Somaliers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

in de hele UK (niet alleen in Engeland dus) wonen meest mensen afkomstig uit India en Pakistan, omdat dat vroegere Engelse kolonies waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grote steden. Met name London is een smeltkroes van nationaliteiten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal.
Meer dan 270 verschillende maar liefst! Een beter antwoord had je mijns inziens niet kunnen geven. ;-)
+
In het algemeen kun je stellen dat die bevolkingsgroepen voornamelijk in de grote havensteden als b.v Londen en Liverpool e.d., wonen.

Feitelijk is het net als bij ons: De grote havensteden als Rotterdam en Amsterdam zijn het meest in trek. De wat kleinere plaatsen wat minder en de dorpjes al bijna helemaal niet.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hierop een wedervraag,waarom zou je dat willen weten en welk gedeelte van Afrika en welk land van het middenoosten bedoel je.
Antwoord is dat er in bijna alle grote steden in Engeland veel immigranten wonen, net als in Nederland, het verschil is dat er vanwege de geschiedenis dus het Engels Kolonialisme een hoop migranten uit Zimbabwe India en Zambia naar Engeland zijn gekomen