Wanneer kan je zeggen dat iemand bezit van je heeft genomen.

je kent allemaal wel een onderdanig iemand. maar stel dat dit zo erg word dat die gene niet meer zelf denk en ales over laat aan partner, heeft de partner dan volledig bezit van haar genomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Als de partner denkt dat zij aan hem toebehoort. Dan heeft hij bezit van haar genomen.

In mijn ogen gaat het dan om iemand die zo'n laag zelfbeeld heeft, en is de partner eigenlijk in staat tot een soort hersenspoeling, door haar wijs te maken dat ze zonder hem niets kan, dat ze ook echt het gevoel heeft dat ze zonder die partner geen leven meer heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja, dat kun je dan zo wel noemen. Als ze zelfs niet meer zelf denkt zeker. Iets te ver doorgeslagen zou ik zeggen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij of zij geen eigen wil meer heeft wel ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
genomen of zelf gegeven? in dat laatse geval is er nog wel zoiets als eigenverantwoordelijkheid. uiteraard kan het ook een lastige combinatie van de twee zijn.

het moment dat een van de partners de ander niet meer voor vol en gelijkwaardig aanziet en daar ook naar handelt en daar ook nog succes in boekt ook zonder dat de ander hem of haar verlaat of terechtwijst dan heeft iemand indd "bezit" van die iemand genomen. iig in geestelijke zin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je relatie er uit bestaat dat je iedere dag sex moet hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volledig bezit van iemand nemen vind ik een rare uitdrukking.Dan moet ik denken aan die films waar mensen door de duivel bezeten zijn.
Maar als je bedoelt dat iemand een ander zo ver heeft gekregen dat ze als een slaafje al zijn wensen vervult, ook al druisen die wensen tegen alles in waar ze in gelooft, dan heeft ze een zeer ernstig probleem en heeft ze hulp nodig om van die partner af te komen.