Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kan je zeggen dat iemand bezit van je heeft genomen.

je kent allemaal wel een onderdanig iemand. maar stel dat dit zo erg word dat die gene niet meer zelf denk en ales over laat aan partner, heeft de partner dan volledig bezit van haar genomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de partner denkt dat zij aan hem toebehoort. Dan heeft hij bezit van haar genomen.

In mijn ogen gaat het dan om iemand die zo'n laag zelfbeeld heeft, en is de partner eigenlijk in staat tot een soort hersenspoeling, door haar wijs te maken dat ze zonder hem niets kan, dat ze ook echt het gevoel heeft dat ze zonder die partner geen leven meer heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja, dat kun je dan zo wel noemen. Als ze zelfs niet meer zelf denkt zeker. Iets te ver doorgeslagen zou ik zeggen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij of zij geen eigen wil meer heeft wel ja...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
genomen of zelf gegeven? in dat laatse geval is er nog wel zoiets als eigenverantwoordelijkheid. uiteraard kan het ook een lastige combinatie van de twee zijn.

het moment dat een van de partners de ander niet meer voor vol en gelijkwaardig aanziet en daar ook naar handelt en daar ook nog succes in boekt ook zonder dat de ander hem of haar verlaat of terechtwijst dan heeft iemand indd "bezit" van die iemand genomen. iig in geestelijke zin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je relatie er uit bestaat dat je iedere dag sex moet hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volledig bezit van iemand nemen vind ik een rare uitdrukking.Dan moet ik denken aan die films waar mensen door de duivel bezeten zijn.
Maar als je bedoelt dat iemand een ander zo ver heeft gekregen dat ze als een slaafje al zijn wensen vervult, ook al druisen die wensen tegen alles in waar ze in gelooft, dan heeft ze een zeer ernstig probleem en heeft ze hulp nodig om van die partner af te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding