weet iemand of er ook wat te doen is tegen de advertenties die bij foto's staan in bv de Telegraaf?

Als je een artikel opent en dan de foto aan klikt van bv hele trieste gebeurtenissen bv. een kind wat dood gaat, dan staat er een advertentie naast van een reisbureau of goeie deal voor mobieltje, of of, .de combinaties zijn uiterst wrang en ongepast.

Toegevoegd na 1 minuut:
de foto's zijn enkele voorbeelden, maar er zijn er die gaan nog verder.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind het ook zeer ongepast en erger me hier regelmatig aan. Helaas is er niets wettelijks aan te doen. Misschien zou je een handtekeningactie kunnen beginnen om de Telegraag duidelijk te maken dat je niet de enige bent tegen deze praktijken. Met velen sta je vaak sterker. Toegevoegd na 2 minuten: Telegraag moet natuurlijk Telegraaf zijn.

Of je download een ad-blocker. Probleem opgelost. Banners worden vaak bepaald d.m.v. steekwoorden in een nieuwsbericht.

Hier kan de Telegraaf weinig aan doen, het gebeurt nu toevallig op die site, maar ook op nu.nl komt het regelmatig voor dat de "doelgerichte" reclame zijn doel volledig voorbij schiet (zie afbeelding). Doelgerichte reclame richt zich op trefwoorden. Meestal gaat het wel goed, je hebt informatie gezocht over Portugal en ziet opeens overal in beeld reclame van hotels in Portugal. Je bent specificaties van tassen aan het bekijken geweest en het stikt opeens van de tassenreclame van neckermann oid. Maar bij nieuwsberichten kan het dus behoorlijk fout gaan, daar kan de aanbieder van het nieuws niets aan doen, daar kan de aanbieder van de advertentie niets aan doen, het is een kwestie van een robot die op bepaalde trefwoorden afgaat.

Indien je firefox als browser gebruikt is daar een makkelijke oplossing voor (voor browsers google-chrome&safari is ie er geloof ik ook) Je moet dan een zogenaamde add-on installeren die Flashblock heet Voor firefox vind je die ieder geval hier https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/flashblock/ Wil je m voor google-chrome of safari dan ff googlen op Flashblock Het ziet er na installatie dan zo uit de vervelende advertenties zitten dan achter die F wil je ze wel zien dan click je erop Voordeel is ook dat de pagina's sneller laden omdat de advertenties er niet bij worden gestart

De site wordt deels betaald met inkomsten uit die advertenties. Dat kan tot erg pijnlijke dingen leiden, ik herinner me nog ophef over een stuk over miskramen waarbij (vermoedelijk op grond van het voorkomen van de term zwangerschap in de tekst) een advertentie stond voor de Blije doos (voor aanstaande ouders/moeders). De enige manier om zoiets te voorkomen, is door mensen te laten betalen voor het gebruik van de site. Dus of je laat het aan de kant van het medium oplossen, die laat je de advertenties afschaffen en je betaalt voor de site, of je stelt zelf een adblocker in om te voorkomen dat je met die advertenties geconfronteerd wordt. Toegevoegd na 9 uur: Nog een pijnlijke: http://yfrog.com/h4a4cytj

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100