Zou het invloed hebben wanneer de snoepreclame wordt afgeschaft?

Lees net dat de kamer er niet voor is om dit af te schaffen. Ik ben er wel een voorstander van om dat te doen omdat de ouders en kinderen zo minder geprikkeld worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.nu.nl/algemeen/2076786/snoepreclame-niet-in-de-ban.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Ja, ik denk het wel. Wat je niet ziet, (ver)koop je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij het vebieden van tabaksreclame was al tegen, laat staan snoepreclame. wat is de volgende stap? een reclame verbod op 48+ kaas omdat de 2de kamer vind dat we aan de slankie moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,ik denk juist van niet, tabak en sigaretten worden ook niet minder verkocht .Ondanks ook nog het opschrift op de pakjes,dat roken dodelijk is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is zoveel ophef over vrijheid van meningsuiting, maar aan de andere kant worden we steeds meer betutteld.
Mogen we niet zelf de vrijheid hebben om te bepalen wat goed/slecht voor ons en onze kinderen is?
Dus, weg met al die regeltjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weinig denk ik.
Ik ben er ook een beetje bang voor dat een verbod op dergelijke producten wel eens ten koste zou kunnen gaan van kwaliteits kindertelevisie (en ik ben nu al niet onder de indruk van het aanbod van Fox kids en Nickelodeon).
Het lijkt mij ook dat je als ouder nog altijd het laatste woord hebt in die doelgroep. Ik kon vroeger ook zeuren wat ik wilde maar een 'nee' bleef echt nee.

Toegevoegd na 57 minuten:
* Ik bedoelde uiteraard verbod op RECLAME voor..... Niet het product zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zou invloed hebben. Als dat geen invloed zou hebben, dan zouden die snoepmaatschappijen echt niet allemaal van die dure reclames laten maken :).
Dat hebben ze echt wel onderzocht. Anders zou die reclame sowieso allemaal weggegooid geld zijn.
Een ander idee kan zijn om snoep en andere ongezondheden op de bon te doen. (Net zoals ze vroeger in Rusland bonnen hadden om bepaalde zaken te kopen e.d.)
Zodat men niet teveel in één keer tegelijk kan kopen en bijv. niet vaker dan 1x per week. (Uiteraard mag je wel bonnen verzamelen om voor je verjaardag wat meer te kunnen kopen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een heleboel geld. Er zou zo'n 60 miljoen euro schade zijn als die reclames niet meer gemaakt/uitgezonden mogen worden en dat is weer heel ongezond voor de dikke buikjes van onze heren en dames in het bedrijfsleven en de politici. De papa's en mama's mogen hun kindjes er dus wel naar laten kijken maar niet laten eten; dat gaat ons verteld worden door mensen die er écht verstand van hebben omdat ze met hun hoofd op de buis komen; BN'ers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het invloed zal hebben zolang ze de zeurschappen met snoep vlakbij de kassa's in de winkels niet afschaffen. Ik heb het idee dat daar vaak meer jengelende kinderen staan tijdens het wachten in de rij als bij de gewone snoepschappen in de winkel omdat die kinderen die ene soort snoep toevallig op de reclame hebben gezien.