Wat zijn de verschillen tussen Marokkanen en Turken? Qua cultuur, qua uiterlijk, etc. Ik vind het moeilijk om ze te onderscheiden.

Vieren ze in allebeide culturen de Ramadan bijvoorbeeld? Hebben de Marokkanen allemaal kroeshaar en de Turken sluikhaar?

Etc verschillen in cultuur en uiterlijk. Voor zover er een onderscheid te maken valt natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marokkanen hebben geen kroeshaar, wel vaak "golvend" haar.

Het beste antwoord

Turken zijn over het algemeen ook wat blanker en Marokanen kunnen ook vaker dan Turken een tintje hebben van nature.
Ook hebben Marokanen een vaak ronder achterwerk dan de Turken, tja ik kan het niet netter formuleren toch en het is wel zo.
Ook het dragen van de hoofdoek bij vrouwen is anders, je ziet soms toch van die hele hoge gedragen volle hoofddoeken of hooftdoeken die onder de kin zijn vastgemaakt, dat zijn meestal geen Marokanen vaak knopen zij hun hoofdoek van achter vast.
Daarbij zie je vaak vrouwen met zo'n lange nette damesjas in vaak een bruin/grijze kleur, da's typisch turkse stijl.
Marokkaanse vrouwen dragen vaak zo'n overjas waarvan ik de naam even niet weet in allerei mooie kleuren.
Dan is er ook nog het eergevoel waar Turken om bekend staan, niet dat Marokanen dit niet hebben maar zij staan er minder bekend om.
Ik persoonlijk vindt dat Marokanen meer humor hebben dan Turken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nederlanders hebben ook niet allemaal melkboerenhondenhaar.
Turken zijn Europees, Marokkanen Afrikaans.
Ik ben wel eens uitgelachen door een marokkaanse vrouw omdat ik zei:Turken niet van Marrokkanen te kunnen onderscheiden. Maar het lukt m tegenwoordig veel beter.
De verschillen zijn teveel om hier te noemen, dus ga eens met ze praten of lees er een boek over
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt een geweldig antwoord, praat met ze? Lees er een boek over? Welk boek dan? Ik ken Marokkanen en ik ken Turken. Het is dat ik weet dat ze een achtergrond hebben in die landen maar als ik dat niet zou weten zou ik niet kunnen zeggen die komt uit Marokko en die uit Turkije.
corzijlstra
12 jaar geleden
Turkije ligt voor het overgrote deel in Azië. Turkije doet wel vaak mee aan Europese toernooien en/of aan het Eurovisie Songfestival, net als sommige Aziatische landen uit de voormalige Sowjet-Unie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik ben zelf een marokkaan en heb steil haar ik vindt niet dat mensen moeten kijken naar het haar of de huidskleur want ik zelf ben ook heel erg licht van huidskleur en meestal denken mensen dat ik turks ben ik heb zelf ook een turkse vriendin die da weer wel een donkere tint heeft en heel krullend haar
Ik ben zelf niet nederlands dus misschien ligt het daaraan maar ik vind het hilarisch als je een marokkaan niet van een turk kunt onderscheiden.

Ten eerste zijn allbij de volken moslim dus beiden doen ze aan ramadan. (turken 1dag later dan de arabieren,marokkanen enz)

Ten tweede turken hebben vaak plat haar. Vaak de bovenkant opgestoken met gel en de achter kant een matje (afgrijselijk). En marokkanen vaak achterkant en zijkanten opgeschoren en bovenkant opgestoken.

Ten derde ook zul je vaak merken dat turken onderlink veel turks praten en bij marokannen is dit veeeeel minder.

:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle Turken en Marokkanen zijn moslim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok maar over het algemeen wel.
corzijlstra
12 jaar geleden
Is het wel zo, dat de Ramadan in Turkije 1 dag later is dan elders? Ik dacht, dat een hoge imam of zo de nieuwe maan moet hebben gezien als hij het einde van de ramadan aankondigt. Dat lijkt mij voor iedereen op hetzelfde moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle Turken beginnen een dag later, het gaat erom naar welke moskee je gaat.
Ik denk, dat Marokkanen over het algemeen ovalen gezichten hebben en Turken dikkere, hoekiger gezichten. Verder zou de trainer van het Turkse mannenvoetbalelftal, Guus Hiddink, met snor vrij gemakkelijk voor een Turk door kunnen gaan als je niet beter wist, terwijl hij m.i. niet op een Marokkaan lijkt. Er zijn ook Turken, die een niet specifiek Turks gezicht hebben, zoals de voetballers Altintop en Hakan Sukur. Altintop lijkt m.i. op Paul Rosenmöller en Hakan Sukur op de schaatser Marnix ten Kortenaar. Maar in Turkije wonen veel bevolkingsgroepen met ieder eigen kenmerken. Koerden hebben langere gezichten met rossig haar, denk ik. Ik heb wel eens iemand gezien waarvan ik niet wist waar die vandaan kwam. Ik vroeg, of zij uit Somalië kwam. Inderdaad, zij kwam uit Somalië.

Toegevoegd na 1 dag:
Het kan ook zijn, dat Koerden over het algemeen geen rossig haar hebben maar wel lang haar.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan koerden niet naar de kapper dan? Ik ken ook koerden met donker haar, kort haar, kalend. Het is toch niet zo dat ze er allemaal hetzelfde uitzien, dus hier ben ik niet met je eens.
Natuurlijk bevestigen uitzonderingen ook hier de regel, maar over het algemeen hebben Turkse mensen glad, steil haar, en Marokkanen krullerig haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turken hebben meestal een plat achterhoofd Marokkanen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Foto's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Mag ik even voelen? Dan weet ik of je een Marokkaan of een Turk bent."
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft niet te voelen, want je ziet het meteen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens, dat zeggen ze ook vaak over zichzelf, de gene die ik ken dan.