Hoe komen woningbouwcorporaties zo rijk. Ze hebben geen winstoogmerk. En is het feit van die rijkdom wel kosher te noemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is een m.i. een groot maatschappellijk schandaal. Alle politieke partijen hadden in hun verkiezingsprogramma voorstellen gedaan om de overreserves van corporaties af te romen. Het komt er niet van. Ze moeten nu echter wel vennootschapsbelasting gaan betalen. Dat argument gebruiken ze nu, in slechtere tijden, om de woningbouw af te remmen. Het wordt tijd dat de corporaties aan de huurders worden teruggegeven.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen winstoogmerk, nee, maar moet je eens naar die salarissen kijken ! :aagh:
Het oppotten is feitelijk bedoelt voor verbetering van de huisvesting, en de huren zijn natuurlijk veel te hoog (omdat ook de koopprijzen veel te hoog zijn) ; een groot schandaal dat al veel te lang voortsleept, omdat er veel te veel belangen mee zijn gemoeid. Maar niet die van de huurders....

Andere antwoorden (2)

Door het feit,dat de huren veel te hoog zijn! Maar toch zie je berichten,dat woningcorporaties een bepaald bouwproject niet financieel kunnen behappen!Snap jij het,snap ik het ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oligopoly, waarbij het kapitaal is verkregen door schenking van de overheid. Zoals gezegd: Schande

Toegevoegd na 1 minuut:
Oligopoly = enkele aanbieders beheersen de markt en de marktprijs wordt door hen gezamelijk bepaald.