Mijn buren klappen altijd keihard de container dicht, en wij zitten aan die andere kant altijd te eten enzo onder onze afdak achterthuis. Mag dit ?

En onze buren houden er totaal geen rekening mee, ook al zijn ze niet de slimste, ik vind niet dat dit mag. Want je moet wel weten dat mensen aan die andere kant daar buiten zitten en dan klap je toch die container zo dom dicht. Weet iemand raad van aanpak ?

Toegevoegd na 10 minuten:
Als ze die bak keihard dicht knallen zeg ik vaak wel van: ’‘Ik schrik me dood !’‘. Maar waarschijnlijk, maakt het hun niks uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat mag gewoon, maar waarschijnlijk hebben ze het niet in de gaten. Je zou er iets van kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen gooien zonder erg die bak hard dicht.

Andere antwoorden (7)

Gewoon rustig uitleggen aan de buren. Dat is het enige dat helpt denk ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, tsja, tsja.
Ik denk dat je je niet zo druk moet maken.
Ze zullen het vast niet expres doen, en het lijkt me ook niet dat het 10x op een avond gebeurt.
Het is hun container, hun tuin.

Je zou er iets van kunnen zeggen, maar ik denk dat dat je meer gedoe gaat leveren dan een klapperende container.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit je de hele dag thuis dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde het net vragen, zit je de hele dag in de tuin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet de hele zomer thuis zat (bv werkte of naar school ging) dan zou je het minder vaak horen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zou robbie de hele dag thuis zitten, wat dan nog.
Niks mee te maken.
Het volgende kun je doen (het liefst in overleg):

Bevestig op de container een strip (van rubber o.i.d.), die precies valt onder de rand van de klep. Als de klep wordt dicht gegooid, wordt die gedempt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag ze mogen het zelfs lekker hard doen zolang het maar binnen een bepaalde tijd is, meestal na 8 uur 's morgens en 10/11 uur 's avonds. Licht geloof ik per gemeente verschillend.

Je kan ze er op aan spreken en vragen of ze rekening met jullie willen houden, dit kan echter verkeerd uitpakken en je kan dan als zeurpiet bestempelt worden. En wat is er nou leuker dan zeurpieten het leven zuur te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En al die jaren hebben jullie niets gevraagd?????
Al die jaren ergeren jullie je scheel aan het dichtklappen van een container????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehe precies :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het dan na al die jaren op GV te posten gaat vast heel goed helpen dat de buren het niet meer doen, lol.
Gewoon uitleggen waarom dit stoort en vriendelijk vragen om voorzichtiger te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen enkele wet die verbiedt om op je eigen terrein de klep van je eigen container dicht te gooien.
Er is ook geen enkele wet, die jullie verbiedt om op het moment van dichtgooien van de klep op jullie terrein onder jullie eigen afdak te eten of wat dan ook.
Dus ja, dat mag.

Raad van aanpak is heel simpel en zeer slim ook: vraag aan die niet zo slimme buren van je, of ze wat zachter willen doen met het dichtmaken van de klep van hun container.
Ga er, en da's ook heel slim, niet meteen vooroordelend vanuit, dat het je slimloze buren waarschijnlijk niks uitmaakt.
Wie weet vallen ze mee..... en hebben ze er gewoon nooit erg in gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, weet je...ik werd dat woordje "slim" een beetje zat, dus ik dacht: ik verzin gewoon een leuk ander en nieuw woord.... "dom" is ook weer zowat, toch?
Taal is tenslotte in beweging....vernieuwend.
Wie weet wordt het wel een hit!
je kan eigenlijk beter je buurman/buurvrouw spreken en vragen van hoe en waarom..want het kan ook zijn dat ze dit niet expres doen om jullie lastig te vallen...als je geen vraag stelt aan hem heb je waarschijnlijk nog jaren last van hem..