Waarom zeggen steeds meer mensen "dit rotland" over Nederland , terwijl ze in één van de veiligste, tolerantste en rijkste landen wonen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Als je zelf slachtoffer bent geweest van criminaliteit, zul je beseffen dat dit land niks veiliger is dan enig ander europees land, temeer daar de criminaliteit hand over hand toeneemt.
Dit land is tolerant, maar kan aan de andere kant ook té tolerant zijn en tegelijkertijd ontzettend betuttelend.
Er zijn veel redenen om Nederland een fijn land te noemen, maar helaas ook enkele om de term 'rot land' te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarin vind je Nederland te tolerant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees maar niet bang dat ik het over allochtonen ga hebben. Ik bedoel o.a. het rechtssysteem: aan de ene kant wordt er (te) veel gedoogd, aan de andere kant, als er eens wat wordt aangepakt, wordt criminaliteit te vaak bestraft met 'plantsoentje harken'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit wat in. Maar soms gaat het juist weer de andere kant op: "Die moeten ze opsluiten, voor de rest van zijn leven". En als je dan soms kijkt wat diegene heeft gedaan. Vaak erg makkelijk om zo te oordelen, we kennen vaak de achtergrond niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen bedankt voor zijn antwoord en voor zijn betrokkenheid bij dit "probleem".

Andere antwoorden (12)

Misschien omdat je door alle honderdduuzende regels en -tjes nauwelijks ooit meer toekomt aan het hoogste menselijke goed : vrij zijn, en je eigen keuzes maken.

Ga in gedachte maar eens door een willekeurige dag heen, en zie, hoe vaak je tegen "mag niet" of "kan niet" opbotst.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je? Ik ben "door een willekeurige dag heen gegaan" en ben niet een keer tegen "mag niet" of "kan niet" opgebotst ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overal ter wereld zijn regeltjes, die veelal ook echt nodig zijn.
en dan zit je hier in NL nog aardig goed hoor..ik kan zat landen opnoemen waar er véél strengere regels overheersen. en waar ook nog eens véél ergere straffen opstaan wanneer je zo'n regel overtreedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy: Verklaar mij dan eens waarom ik mijn emmertje water in een daarvoor bestemde wasbak moet leeggooien. Terwijl het rechtstreeks in de put in hetzelfde riool terecht komt. Geef op deze regel die volgens Den Haag noodzakelijk is eens antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even vooropgesteld : de vraag is : steeds meer mensen.
Dit gaat dus niet over mijzelf, of hoe ik dit land ervaar !!! @ Esme - ik mag niet zo hard rijden als ik kan/zou willen, mag niet elke plant die ik wil verbouwen in mijn tuin aanplanten, mag geen dakkapel of schuurtje bouwen, mag niet een vuur bouwen op het strand, mag niet mijn kinderen laten lesgeven door iemand die ik als zeer levens-wijs beoordeel en ze daarvoor uit de scholen houden, mag geen ...(vul maar in) openen (dierenhotel, restaurantje etc) zonder allerlei papiertjes, mag niet overal waar ik het leuk vind het water induiken, mag niet in m'n nakie door m'n eigen huis lopen als de buurman dat kan zien, mag niet telefoneren achter het stuur (maar wél de ruzie-van-de-eeuw uitvechten in de auto) enzenzenz... @ Cindy1985 - die landen ken ik ook, heb ze voor een groot deel bezocht door mijn werk. Maar daar gaat de vraag niet over - die gaat over ons land als "rotland".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nieuwsgierig: ik geef ook geen antwoord op de vraag maar een reactie op jou antwoord. in jou antwoord komt het over dat je probeert te zeggen dat je al die regeltjes als heel vervelend vind overkomen. ik bedoelde met mijn reactie dat dat allemaal best meevalt en dat het vele malen erger kan.
@ Starbless, ik ben het met je eens dat dat een onzinregel is. ik kan je die uitleg helaas dus niet geven.
ik schreef ook "die VEELAL" nodig zijn... ik ben het zeker niet met alle regels eens, ben zelf ook niet heilig, overtreed ook wel eens een regel en sta echt niet overal achter..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy: Dit is maar 1 zogenaamde nodige regels op een totaal van 2567 A4-tjes... Of vertel mij eens waarom Osmose (gedeminiraliseerd) water wel schadelijk is voor het milieu en afwaswater niet? En dan heb ik het over puur en vervuild water...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Starbless, ik vind het niet nodig om allerlei regeltjes, die jij blijkbaar onzinnig vind, te gaan verklaren. enkel en alleen omdat ik in een reactie schreef dat er regels zijn die veelal nodig zijn. ik heb de regels niet verzonnen dus kan niet voor allemaal een verklaring geven en zelfs als ik dit kon ben ik dat hier niet van plan..zie er de reden niet van in. zoals ik al eerder aangaf sta ik niet achter elke regel en kan ik ook wel een aantal regels laten zien die ook ik onzinng vind..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hooooo !!! Brááf!!! Af !!!!
We willen gewoon vrijer zijn in dit land ;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Nieuwsgierig: O.K. Zou jij dan liever in een land wonen waar iedereen mag racen op straat, waar iedereen overal alles mag bouwen, waar geen leerplicht is, waar er niet op gelet wordt of je restaurant wel veilig eten serveert? Nou, ik zou zeggen verhuis naar een land waar je al die regeltjes niet hebt, en vertel ons over een paar jaar of het bevallen is.
Dat rijkste valt wel mee. Want Nederland staat met het BNP op de 26ste plaats en met de Goud voorraad op de 9de plaats. Voor zover die laatste meegetelt kan worden...

Het tolerantste wordt in mijn visie te veel opgeblazen door de linkse politieke partijen...

En dat we in één van de veiligste landen wonen hebben we enkel en alleen te danken aan het feit dat we hier 7 geheime en 7 sub-geheime diensten hebben die hun werk gewoon heel erg goed doen. En dit komt omdat de Marechaussee op ondermeer Schiphol wel doen waar de dienst voor bedoeld is. En dat een korps als de BBT wel dagelijks doet als waar ze voor bedoeld is. Om maar even één geheime dienst bij naam te noemen...

Maar ik denk dat als mensen het over 'dit rotland' hebben dat ze meer op de multi-culturele samenleving doelen. Want als ik met geweld het ziekenhuis in word geslagen door mijn Marokkaanse buurman en ik daar aangifte van doe. En de Politie dan halverwege zegt dat ik geen aangifte kan doen tegen mijn buurman. Omdat ik dan aan het discrimineren ben dan vind ik Nederland inderdaad ook een 'rotland'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verzonnen voorbeeld? of daadwerkelijk gebeurd, Starbless?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daadwerkelijk gebeurd met mijn zusje een aantal jaar terug... En min of meer met mijzelf toen ik nog leerplichtig was. Alleen werd ik toen 3 dagen geschorst wegens discriminatie en geweldpleging tegen een Marokkaanse medeleerling. Want niemand had uiteraard die gebroken biljardkeu gezien die op mijn rug kapot was geslagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belachelijk inderdaad! af en toe is er téveel bescherming voor mensen die er af en toe juist geen (of minder) recht op hebben..
Omdat klagen en zeuren in de volksaard van de Nederlander zit. Het is gewoon nooit goed en het gras is altijd groener aan de overkant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpelweg omdat ze dit niet beseffen. Ga eens een poosje in het midden-oosten wonen, Amerika, een Balkanland. Kom dan terug met vergelijkingsmateriaal en kijk dan nog eens of Nederland zo'n 'rotland' is. De mensen die dit het hardst roepen hebben dit vergelijkingsmateriaal niet of niet voldoende, of bedenken dit vanaf hun vakantiebestemming :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen die tijd dat ik definitief in mijn villa op mijn eigen eiland verblijf. Zal ik dit er wel bij vermelden Marita...:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zover is, kijk dan ook eens rond voor mij of er ergens nog een eilandje te koop is :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, de mensen die Nederland echt zo rot vinden, zullen de daad bij het woord moeten voegen en emigreren. Dat doen er dan weer zeer weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor,ik heb het wel gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@taurus: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen :)
Qua veiligheid zit het hier inderdaad wel goed. Qua rijkdom en vooral tolerantie zijn er zeker wel ander landen die daarin wat verder in zijn.
Daarnaast de drie genoemde kenmerken niet de enige graadmeters voor een land. De hoeveelheid regels in dit land is denk ik weldegelijk een minpuntpuntje van dit land. En zo zijn er wel meer zaken in dit land die voor verbetering vatbaar zijn.
Desondanks ben ik tevreden en dankbaar dat mijn bedje in dit koude kikkerlandje staat, omdat de kans groter is dat je wordt geboren op plek waar het allemaal een stuk beperkter is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
torenhoge belastingen in Nederland,
kijk maar naar belgie of duitsland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit 'rotland' zeg je vooral als je tijdelijk boos om iets bent. Zo scheldt je ook wel een op je hond, kat, of iets anders als er net iets is gebeurd dat je niet leuk vond. In werkelijkheid wonen de meeste mensen, zelfs ondanks ons klimaat, met plezier in Nederland. En als je boos bent om een maatschappelijk probleem, een politieke kwestie, de economische crisis, het weer, etc., is het natuurlijk heel makkelijk om de schuld aan het land te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het licht altijd aan dat rot land waarvan je de buitendeur maar niet kan vinden. +1
We weten niet beter dan 1 2 3 en dan zeuren we ons wel dom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is rijkdom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je een land veilig noemen waar oude mensen in hun huis worden beroofd en verkracht en daarna half dood geslagen?Is het normaal dat een leraar op school wordt doodgeschoten?Dat klokkenluiders voor een goede zaak zelf de dupe worden?Dat je niets meer durft te zeggen als iemand iets aan het vernielen is?Dat de koninklijke familie zoveel geld opmaakt waar wij hard voor moeten werken?Dat iemand die zijn eigen mening verkondigd grote kans loopt vermoord te worden?Dat de huizenprijzen zo belachelijk hoog zijn dat onze kinderen niets meer kunnen kopen?Dat er steeds meer moskëen komen en gesluierde vrouwen op straat?Dat er steeds meer kindermishandeling voorkomt?Tolerant?NEE,LAKS,GEMAKZUCHTIG.En oh ja,ik ben geémigreerd naar Duitsland waar je nog respect voor elkaar hebt,de mensen groeten elkaar,ze brengen eten langs als je ziek bent,de huizen zijn er betaalbaar en het vreemdelingenbeleid is een stuk strenger.Volmaakt is het nergens,maar Nederland is allang Nederland niet meer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh,ja,ik weet wel dat er nu een hoop tegenwerpingen over Duitsland komen maar wij,en met ons vele anderen willen niet meer terug.

Toegevoegd na 9 minuten:
En wat een belachelijke vertoning dat destijds Wim Kok zonodig een hoofddoek op moest zetten en Vogelaar in een Turks gewaad liep om toch maar vooral de Islam niet te krenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je nu teveel doordraaft in de voorbeelden die je geeft. Zoals je aangeeft zal ook Duitsland veel nadelen hebben, als je die wil zien. Maar zoals ik al in een andere reactie aangaf, mensen die hier niet tevreden zijn, kunnen het best verhuizen. Dan leren ze hoe het in een ander land is en kunnen ze daadwerkelijk vergelijken. Dat is altijd beter dan alleen zeggen "dat Nederland een rotland is".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook verhuisd en dat had ik NOOIT Gedaan als ik Nederland nog zo geweldig vond. En ik vind niet dat ik doordraaf.Echt niet.Hier heb je nog echt plezier van je buren.In Nederland zit je boven op elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens,ik woon al ruim 3 jaar in Duitsland en heb nog geen nadelen ondervonden.De medische zorg is hier ook veel beter en dat heb ik al twee keer aan den lijve ondervonden.Geen wachtlijst maar gewoon binnen een week geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hier heb je nog echt plezier van je buren."
Heb ik in Nederland ook, binnenkort een buurtfeest, allemaal prima geregeld. Problemen met buren kun je overal krijgen, is maar net hoe je jezelf opstelt. "Trouwens,ik woon al ruim 3 jaar in Duitsland en heb nog geen nadelen ondervonden."
Dan wil je waarschijnlijk alleen maar de voordelen zien ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hadden geen problemen met de buren in Nederland maar we hadden daar een tussenwoning en hier hebben we voor hetzelfde geld een vrijstaande woning en dat geeft toch veel meer woongenot.En hier in de omgeving waar wij wonen zie ik echt alleen maar voordelen.We zijn gewoon super gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 geluk moet je zoeken.
kom net terug van vakantie in oostenrijk. Als ik zie hoe gast vriendelijk die mensen daar zijn, en hoe schoon dit land is, dan kunnen wij daar nog heel wat van leren. Er was 1 ogenblik van ellende. 4 jongens die de boel aan het verzieken waren. Ik ben niet discriminerend, en verder zeg ik daar dus dan ook maar niets over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veilig, tolerant, rijk? Veilig, nou nee. Wordt alleen maar onveiliger. Tolerant? Als je "anders"bent dan heb je het hier nog steeds niet makkelijk. Je wordt hier gouw in "hokjes"gestopt. Rijk? Geld verdienen? Zwart gaat nog, maar wit dan moet je toch enorm veel belasting betalen. Dus hier wordt je niet rijk in Nederland.