in de supermarkt als je daar zomaar een kassameisje gaat filmen en de bedrijfsleider ziet het kan hij voor zo iets de politie bellen ?

een vriend van me maakt der een grapje over een kassameisje filmen met zijn telefoon om dat te doen ik weet niet of hij het ook echt dee als de bedrijfsleider met merkt zou die voo iets kleinsde politie kunnen bellen of komt de politie niet voor zoiets ? ik do hetzelf niet hij is der ook nog niet op aangesproken over zijn filmen van die kaasmeisjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K

Antwoorden (6)

Hij bevindt zich dan niet in het openbaar. De bedrijfsleider mag dus beslissen of er gefilmd mag worden of niet.

Geeft hij hiervoor geen toestemming, en doet die vriend van je het toch, dan kan hij er inderdaad voor uit de winkel worden gegooid, en mag hij de beelden wissen.

En de kassameisjes en kaasmeisjes zijn inderdaad vaak mooi, maar een echte kerel gaat ze niet staan te filmen als een of andere laffe viezerik, maar stapt er gewoon op af en vraagt ze uit, als ie ze zo leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet de bedrijfsleider, maar het meisje achter de kassa zal in 1e instantie daar over beslissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als zij het goed vindt, en de bedrijfsleider niet, dan mag het nog steeds niet. Maar vooruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan ook precies, waarom ik zeg: In 1e instantie.
De bedrijfsleider mag beslissen of er in het bedrijf gefilmd mag worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is niet van mij hoor, maar J0ve, als de bedrijfsleider filmen in de winkel wil uitsluiten zal dat d.m.v. algemene voorwaarden (huisregels) moeten. Je moet in zo'n geval wel kennis kunnen nemen van die algemene voorwaarden voordat je de winkel betreedt, als ze bijvoorbeeld niet op een bordje bij de deur hangen zal het moeilijk te handhaven zijn dat er in de winkel niet gefilmd mag worden. Beelden wissen is geheel uit den boze, de bedrijfsleider mag je (bij voorwaarden die duidelijk hadden moeten zijn bij binnenkomst) verzoeken te vertrekken, maar het wissen van de beelden zou op zichzelf een strafbaar feit kunnen opleveren.
Elke winkel heeft zijn regels. Je mag niet zomaar zonder toestemming in een winkel gaan filmen. Of de bedrijfsleider er politie bij haalt hangt van de bedrijfsleider en het filmpje af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je bij AH naar binnen gaat,zie je een bord waarop staat wat verboden is en daar staat ook een camera bij dus het spreekt voor zich dat je daar in ieder geval niet mag filmen of foto's maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je hebt hoe dan ook te maken met portretrecht, als het meisje niet gefilmd wil worden, dan mag dat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dat zijn dus 2 filmpjes... 1 van het kassa meisje en 1 van het kaasmeisje?

de kans is dat het op youtube komt natuurlijk (staat vol van die b#llshit) en het mag alleen met toestemming.

na een vriendelijk verzoekje het niet meer te doen en het filmpje te wissen zal er waarschijnlijk geen politie aan te pas hoeven te komen. het ligt er maar net aan in hoeverre je vriend in wil gaan op het verzoek.

snap niet wat je vriend mankeert hoor om zoiets te doen, en snap ook niet waar jij je druk over maakt als het om een vriend gaat. film gewoon iemand van je familie als die cam perse moet lopen toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een winkel gelden de regels van die winkel en dus kan het filmen door zowel het meisje als door haar chef of baas verboden worden.

Indien men dan nòg met filmen doorgaat, kan de 'hulp' van de politie worden ingeroepen.

Overigens mag feitelijk ook nergens op straat of waar dan ook, iemand zonder diens instemming/toestemming gefilmd of gefotografeerd worden.

De zogeheten straatfotograaf doet alsof hij een foto van je maakt..maar wacht in feite af of je al dan niet instemt..waarna hij eventueel de foto pas maakt.

Als het meisje instemt met het feit dat iemand haar filmt kan nochtans haar chef of baas daar bezwaar tegen maken en desnoods de hulp van de politie inroepen..aangezien het om ZIJN winkel, ZIJN personeel en ZIJN tijd gaat.

Groet,

Ton