Als je regelmatig mailtjes krijgt dat neefje x zijn zwemdiploma heeft gehaald, nichtje x haar blokfluitdiploma, is dit dan ter info of...?

Of wordt er van je verwacht dat je elke keer een kaartje stuurt? Ik weet nooit zo goed hoe ik er het beste op kan reageren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Gewoon terugmailen en daarin feliciteren, likt me de beste optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt helemaal, Loenie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opa is nu oma geworden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zien we de familie ook eens..
Zal wel ter info zijn. Sturen ze dat naar veel ooms en tantes enzo?
Als je wilt kun je altijd een digitaal kaartje sturen.
Kost niks en is altijd leuk om te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoofdzakelijk om iedereen zo snel mogelijk up to date te houden. Alleen als je het dusdanig de moeite waard vind, omdat iemand iets bijzonders heeft gedaan / meegemaakt kun je erop reageren of een kaartje sturen, zou er geen dagtaak van maken en je ook niet schuldig voelen als je eens ergens niet op reageert.

Bij uiterste geval van twijfel, mail zelf ook regelmatig dingen naar anderen en kijk wat je van hen terugkrijgt:)

Toegevoegd na 2 minuten:
Zolang je er maar niet voor zorgt dat het 'een verplichting wordt'.

Een mail terug is alleen leuk als ie spontaan tot stand komt, niet om maar gereageerd te hebben en er maar vanaf te zijn.

Daar kun je naar verloop van tijd vast wel een mooie balans in vinden, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stuur in dergelijke gevallen een smsje of een mailtje naar het betreffende kind of ik bel even om mijn felicitatie te geven.

Zo'n kind is natuurlijk hartstikke blij en trots op haar/zijn prestatie en wil graag dat iedereen daarvan weet..

Dus vind ik het een kleine moeite om hem of haar even te laten weten dat ik ook blij en trots op zijn/haar prestatie ben.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik ook. +
Die info krijg je omdat ouders altijd enorm fier zijn dat hun kind weer iets heeft bereikt. Een diploma is meestal het resultaat van hard werken en trachten naar dat felbegeerde papiertje. Dan verwachten ze wel een kleine felicitatie of schouderklopje voor hun dochter of zoon. Een berichtje op het mobieltje van het kind is meestal voldoende. Het is de attentie waar het om gaat.