Waarom hebben Afrikaanse vluchtelingen zoveel kinderen?

Ik zag een reportage over de vluchtelingenkampen in Afrika die zo overvol zijn.
Opvallend was dat er veel families waren met bijzonder veel kinderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (10)

Tja, nogal logisch als je niet aan geboortebeperking doet.
Daarom is er trouwens ook veel Aids in Afrika. Men 'mag' daar in sommige stammen geen condoom gebruiken.

Bovendien is kindersterfte erg hoor in Afrika, waardoor men automatisch veel kinderen krijgt. Mensen zien veel kinderen een zegen en een investering voor hun toekomst.

Nog geen 50 jaar geleden was het hier niet anders hoor. gezinnen met 6 tot 10 kinderen was heel normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze vaak niet genoeg geld hebben voor voorbehoedsmiddelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat men vaak niet beschikt over geboortebeperkende middelen. Omdat het niet te betalen is, of omdat de kerk er negatief tegenover staat. Omdat het ingebakken in veel culturen is om veel kinderen te krijgen. Als je dan oud bent, heb je veel kinderen om voor je te zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op school zeggen ze weleens dat dat komt omdat die mensen niks te doen hebben en dan kinderen maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
wat een lariekoek zeg
Onbetaalbare voorbehoedsmiddelen en sex als enige vorm van plezier.......

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit antwoord klinkt banaal, maar dat IS de situatie in vluchtelingenkampen ook.
Daarom is scholing en bewustmaking mbt hygiene , geboortebeperking en soa ook zo belangrijk, juist daar!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat er helaas héél veel voor hun 5e jaar alsnog overlijden aan ziektes, en anders later aan andere gevaren als muggen/wilde dieren/slangen enz.
Als je dan nog 1 of 2 kinderen hebt als je zelf 40 bent( dat is bejaard daar ) is dat je oudedagsvoorziening, want meer is er niet.

Geboortebeperking is verder vrij nutteloos, als de weinige kinderen die er zijn zouden sterven. Echter veilig vrijen; dus max. 1 partner, zou wel een grote doorbraak zijn in de strijd tegen aids, maar hoe je dat ooit gaat realiseren..

Toegevoegd na 40 seconden:
daarbij, vele moeder overlijden bij een geboorte, dus de vele kinderen die je ziet zouden best nichtjes en neefjes kunnen zijn gedropt bij een moeder om ze verder op te voeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen Afrikaanse vluchtelingen hebben veel kinderen.

Ook de niet-vluchtelingen in de ontwikkelingslanden hebben zeer kinderrijke gezinnen.

Enerzijds is dit een gevolg van het ontbreken van voorbehoedsmiddelen en anderzijds het ontbreken van de kennis van en de wil om voorbehoedmiddelen te gebruiken.

Nochtans is er een zekere overeenkomst tussen een laag ontwikkelingsniveau en grote gezinnen.

De Europese geschiedenis tot tot zelfs een aantal jaren na de industriële revolutie leert ons dat er steeds sprake is geweest van zeer kinderrijke gezinnen met een aantal kinderen van soms zelfs méér dan twintig.

Pas in de laatste jaren van de jaren zestig van de vorige eeuw ontstonden er de wat kleinere gezinnen.

Dit gebeurde onder de invloed van de NVSH, de Nederlandse Vereniging voor Seksuele Hervorming, die toen de 'twee kindergezinnen' propageerde.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er geen voorbehoedsmiddelen gebruikt worden. Maar ook is het hebben van veel kinderen bij zoveel mogelijk vrouwen voor Afrikaanse mannen een soort statussymbool. Veel kinderen hebben vergroot hun aanzien bij andere mannen. En er zijn er helaas nog maar zeer weinig die een condoom willen gebruiken. Daarom zijn er in Afrika ook zoveel geslachtsziekten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Afrikanen hebben geslachtsgemeenschap met steeds andere partners. Daardoor worden te veel kinderen geboren.
Er wordt ook schuld gelegd bij het Vaticaan: condoomgebruik zou het aantal kinderen flink kunnen reduceren. Verdedigers van het Vaticaan stellen dan weer de kwaliteit van de in Afrika gebruikte condooms ter discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk heel simpel, hoe meer kinderen je als Afrikaan hebt, hoe hoger je status. Dat ze geen eten of drinken krijgen is bijzaak. It's a lovely world, isn't.