Waarom zijn sommige mensen een aanhanger van een voetbalclub?

Dat sommige mensen een guru volgen snap ik. Maar een voetbalclub?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp ik ook niks van.

Het beste antwoord

Iedereen zoekt de eenheid. Hetzij in zichzelf, hetzij samen juichen in een overwinning bij een voetbalwedstrijd van MIJN club, maar de wortel tot eenheid is dezelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het is fijn, om je ergens of met iemand verbonden te voelen. zeker als er ook nog een soort van groepsgevoel aan te pas komt. mensen zijn kuddedieren en zoeken toch al gelijkdenkenden om zich heen. dat kan oa in de vorm van een supportsgroep van een voetbalclub zijn. in zekere zin lekker samen lief en leed delen.
13 jaar geleden
Volgens mij is dat gewoon om erbij te horen.
Ik ben een aanhanger van Feyenoord & Fenerbahce
Maar jah kijk bijna nooit naar de wedstrijden. Alleen belangrijke wedstrijden kijk ik wle eens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft zo zijn voorbeelden en helden.
Niet iedereen is bezig met het vinden van een diepere betekenis achter het leven, verre van iedreen, zelfs.
Deze mensen zullen geen guru volgen, maar andere simpele zielen, die dingen doen die ze kunnen begrijpen en waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie kan dat nou weerstaan: een vol stadion met 45.000 juichende mensen het gevoel dat je een bent met al die mensen al dat geluid..... dat is ook wat er aan een optreden van een grote band zo geweldig word gevonden: niet alleen de muziek maar ook gewoon het groepsgevoel. dat iedereen om je heen hetzelfde denkt. met voetbal is het bijna net zo alleen is het daar dat het een wedstrijd is dus dat er ook serieuze spanningen tussen kunnen hangen.

dat groepsgevoel is de reden maar ook gewoon de competieve geest van de mens. het ergens bij willen horen dat is typisch iets nederlands en dat kan best nog te maken hebben met de verzuiling.

het is gewoon mooi om ergens bij te horen dat is typishi iets menselijks en dan ook nog bij iets van heel veel mensen leuk vinden. automatisch trekt dat andere aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik! Heb jaren naast het Oosterparkstadion gewoond en nooit enige behoefte gehad er heen te gaan. Mijn bedrijf had een skybox bij PSV en bij Vitesse waarover ik kon beschikken. Ik ben er nooit heen geweest.