mogen buren klagen over visite die je krijgt?

ze houden precies in de gaten hoe visite eruit ziet en hoe laat die eventueel komt, voor de goede orde degene waar het om gaat is absoluut niet luidruchtig of zo.Verder lopen ze mij over van alles te beschuldigen en soms mn visite ook. Ik vind dit ongehoord en voel me aangetast in mn privacy. Er wordt steeds meer bijgehaald zelfs de onzinnigste dingen.Ik heb al een gesprek voorgesteld met de mensen , maar dat willen ze niet omdat er met mij zgnd niet te praten zou zijn ,dus ze klagen liever achter mn rug om .Waarom durven ze dan geen face to face gesprek aan?
Ik kom nu liever niet meer in mn tuin, hou de gordijnen dicht en ga alle contacten vermijden.
Moet ik dit zomaar over mn kant laten gaan of kan ik ook wat doen hiertegen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Nee hoor!

Buren mogen niet klagen over de mensen die jouw bezoeken! Tenzij ze luidruchtig of asociaal gedrag vertonen
Ze mogen wel hun mening geven, maar daar hoef jij niet naar te luisteren!

Verder moeten ze zich met hunzelf bemoeien, en niet met jouw!

Maak de moeilijkste stap, en open je gordijnen, en begeef je juist nu in je tuin! Heb sch**t aan die buren!

Het is jouw woning, jouw thuis, dus zorg dat je je daar ook veilig en prettig voelt!
Wees assertief! Dus als ze gaan klagen, gelijk boter bij de vis en zorg voor een weerwoord!

Ik kan me bijna voorstellen wat voor soort volk het is, maar ik zal me gedragen, anders wordt mijn antwoord weer verwijdert!

AL ontvang je om 1 uur 's nachts een groep homoseksuele chimpansees, die netjes en gedisciplineerd binnen komen, dan nog mogen je buren er niet over klagen!

Jouw huis, jouw regels!
Zolang je jouw omgeving er maar niet mee lastig valt!

Respecteer jouw thuis, fuck the neighbours!

Sterkte!

PS, in ruil voor een koud biertje, en wat snacks kom ik samen met mijn vrienden even kennis maken met je buren! LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hiertegen doen: laten merken dat je er boven staat, Het is jouw tuin, jouw visite en jouw leven. Verder mijden en gewoon visite ontvangen.
12 jaar geleden
Schakel een buurtbemiddelaar in en probeer met hem/haar en de buren samen tot een gesprek te komen. Ben jij de enige die zo bejegend wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt actie ondernemen. Je kunt de wijkagent inschakelen. Of je vraagt de woningbouwvereniging om bemiddeling of advies.
Buurtbemiddeling bestaat uit een aantal bemiddelaars die getraind zijn in het bemiddelen tussen buren en buurtbewoners. Zij kiezen geen partij en luisteren naar alle partijen. Zij onderzoeken de wensen en belangen van de betrokkenen bij het conflict. Op die manier helpen zij met het oplossen van de problemen. Zij doen dit discreet. Ook worden zij professioneel ondersteund.
In de grote steden is er altijd wel een bemiddelingskantoor in de buurt waar je met je probleem terecht kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi Maroeska,
Wat een vervelende situatie... helemaal omdat jij je leven er zo door laat beinvloeden. En ja, ik zeg het nu even heel bout, want in wezen is dat wel wat je doet.
Tuurlijk zijn je buren niet wijs omdat ze zo gefocust zijn op jou en niet hun eigen leven leven. Het is echter jouw keus hoe jij met hun focus omgaat en op dit moment bepaald het kennelijk je leven. Het is aan jou hiermee door te gaan of je schouders op te halen en je te richten op jezelf en jouw leven met je visite etc. Ik zou voor het laatste kiezen en ik begrijp dat je hier echt even een knop voor moet omzetten.

Mijn ouders hadden in hetzelfde schuitje kunnen zitten met hun bovenburen. Die eisten dat mijn ouders geen muziek draaiden (normaal volume) omdat het bij hen doorklinkt. Mijn pa (= buurtbemiddelaar) heeft in vriendelijk en duidelijke woorden verteld hier geen rekening mee te houden omdat ze niks buitensporigs doen. Buurman sputterde nog even en is toen gestopt omdat hij bot ving.

Succes en roep eventueel de hulp van buurtbemiddeling in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk wilde ik alleen een reactie plaatsen, maar die werd uiteindelijk zó lang, dat ik er toch maar een antwoord van maak. Ik ben niet de eerste die reageert en kan me prima vinden in de antwoorden. Toch zal ik proberen om het probleem op een iets andere manier te benaderen.

Verveling, jaloezie, roddelen om buurtgenoten te imponeren... waarschijnlijk zul je er nooit achter komen wat de drijfveer van dit soort mensen is. Dat je buren een probleem hebben, lijkt me duidelijk! Als je buurtbemiddeling zou inschakelen (wat je best zou kunnen proberen) moet je er rekening mee houden dat ze alles glashard ontkennen. Logisch dat ze niet met je willen praten om de kwestie op te lossen! Dan zouden ze immers hun favoriete tijdsbesteding kwijtraken en iets anders moeten verzinnen wat hen bezighoudt.

En hoe reageer jij op hun getreiter? Precies zoals de buren dat graag willen! Gordijnen dicht, je tuin mijden... kortom, je kiest de slachtofferrol. Laat je jouw leven verzieken door die buren? Gun je ze dat echt?

Focus niet langer op die buren; ze zijn het niet waard om je druk over te maken. Leid gewoon je eigen leven alsof die buren niet bestaan. Gun ze niet de "lol" van jouw boosheid en van de frustratie die ze teweegbrengen. Negeer ze.

Maar mochten ze het vuur aanwakkeren door over jou te roddelen, bel dan direct bij ze aan. Zeg op een rustige, vriendelijke en zakelijke toon wat je gehoord hebt en (vooral) van wie. (Die persoon zullen ze immers geen tweede keer in vertrouwen nemen!). Vertel hen verder dat je dit soort verhalen niet op prijs stelt, draai je om en loop weg. Ga beslist niet met ze in discussie (want dát is wat ze graag willen!).

Sterkte en succes!
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, zal t onthouden.
Jij hebt het niet getroffen met je buren zeg!
Wat doen ze met de informatie die ze vergaren over hoe je visite eruit ziet, hoe laat etc.?
Als ze er puur met "anderen" over roddelen gewoon niets van aantrekken.
Bel eens bij ze aan, mijn vriend had ruzie met de overburen, alleen maar kinderachtig gedonder (auto inparkeren tussen auto van pa en zoon terwijl mijn vriend `s ochtends vroeger dan hun weg moet naar zijn werk)
Dit werkte in de hand dat mijn vriend t zelfde terug ging doen. Laatst was de mayo op en zij waren als enige in de buurt thuis, dus heb ik aangebeld. De vrouw zei meteen, die geef ik geen mayo. Ik begon dat dat hele kinderachtige gedoe nu wel eens klaar moest zijn etc. en kreeg mayo mee. De volgende dag heb ik samen met mijn vriend een nieuwe tube langs gebracht en hebben we er dik 2 uur op de koffie gezeten. Hardstikke gezellig, we worden niet meer vast geparkeerd, zij ook niet, en als we elkaar tegen komen wordt er netjes gedag gezegd of een hand opgestoken.
Misschien moet je eens bij ze aanbellen en t kinderachtige gedrag bespreken (haal aan "we zijn toch volwassen mensen, we hoeven de deur niet bij elkaar plat te lopen maar gedag zeggen en normaal doen is toch wel het minste wat mogelijk moet zijn")
Als dit niet werkt, en alle voorgaande tips leveren ook niks op:
-Hou een groot naaktfeest in je achtertuin met iedereen die er voor in is, zodat ze een reden hebben tot praten!

En je moet maar zo denken, je hebt een interessant leven............Het is in ieder geval interessanter als hun eigen, anders hadden ze zich daar wel mee bezig gehouden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo had ik t nog niet bekeken!!thx.