Wat betekent een hartje op een overlijdensbericht?

Ik ontving een overlijdensbericht. Daarop staat zoals gebruikelijk een lijst met de namen van de direct familieleden van de overledene.

Bij die namen staat ook een hartje, op een plek waar ik normaal gesproken een kleinkind van de overledene zou verwachten.

Wat betekent dat hartje? Een nog ongeboren kleinkind, een kleinkind dat is overleden bij een vroeggeboorte (miskraam dus) en dat daardoor geen naam heeft gekregen, iets anders?

Cryofiel
12 jaar geleden
34.8K

Het beste antwoord

Een hartje staat voor een ongeboren baby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een hartje staat in een overlijdensadvertentie voor zwangerschap. Dus wanneer een van de direct betrokkenen van de overledene (bijvoorbeeld de dochter) in verwachting is, zien we dit teken achter de naam.