Wat verstaat men precies onder een ''badboy'' ? (En is dat iets positiefs of negatiefs?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

hier wordt volgens mij gerefereerd nar de 'gangsta cultuur' die overgewaaid is uit amerika. iemand die zich staande weet te houden op financieel en sociaal gebeid door middel van criminele zaakjes.
Het wordt als positief gezien, maar zeg nou zelf is het pronken met je de lengte van je strafblad iets positiefs?

Zon levensstijl kan toch alleen maar slecht aflopen en dat is in mijn ogen negatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Al word je badboy genoemd word je beschouwd dat je veel gemene dingen doet dus ik denk dat het iets negatiefs is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Badboy, badboy, what-cha gonna do?'

Badboy is in principe een negatieve term, welke echter in bepaalde kringen positief wrdt opgevat. Het is een beetje afhankeljik van de doelgroep voor je. De jaren 80 zijn de oorsprong van de positieve badboy, waarbij bad als goed werd gebruikt. Je kan het zien als 'ondeugend' danwel ongepast, afhankelijk van wie het zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Negatief bad boy is meer zo iemand die de leider is van een groep jongens (boys) die andere pesten en slaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een (jonge)man wordt wel eens bad-boy genoemd vanwege zijn karakter en ondeugende "naughty"uitstraling.
Hij is onafhankelijk en weet wat hij wil, hij heeft iets "gevaarlijks", of een "pas op met mij" om hem heen hangen maar is juist niet het type wat naar problemen op zoek gaat.
Tja, het positieve is dat het andere geslacht die wel eens heel aantrekkelijk kunnen vinden, het negatieve is dat mensen je daardoor vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wordt het eerder gebruikt om te lachen. Bv: je 'mag' iets niet, bijvoorbeeld iets kopen van iemand. Dan zouden vrienden kunnen zeggen om te lachten: "Badboy!"

Niet echt negatief, eerder om te lachen als je iets doet wat je niet zou mogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord kan je al vinden als je het woord naar het Nederlands vertaald:
-Bad= slecht
-Boy=Jongen

Dus een slechte jongen die allemaal dingen doet die niet kunnen of mogen

Toegevoegd na 27 seconden:
o bydeway : het is een negatief iets