Hoe zeg je vriendelijk tegen iemand dat diegene moet stoppen met tegen je praten als dat niet nodig is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry maar ik vind het niet echt interessant dus zou je alsjeblieft willen stoppen ik heb nog andere dingen te doen
corzijlstra
12 jaar geleden
Op zij op zij op zij, we hebben ongelooflijke haast. Een andere keer misschien. Verder wilde ik eens op een ochtend in de bus op weg naar mijn werk een praatje maken met een vrouw, waarvan de man naast haar zat. De man zei zoiets als "Geen gesprekken vroeg in de ochtend". Ik vind, dat de man zich er niet mee had te bemoeien, omdat ik de vraag stelde aan de vrouw.

Antwoorden (10)

"Ik heb nu geen tijd/zin voor/in een gesprek, wilt u daar rekening mee houden?"
"Ik ben niet zo in de stemming voor een gesprek, sorry"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet aardig, maar ik heb even behoefte aan niet praten. dat begrijp je wel hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu ander dingen aan mijn hoofd.
Daardoor kan ik je verhaal niet de aandacht geven die je wenst.
Probeer het morgen eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik moet even naar het toilet..

( en bij terugkomen ergens anders gaan staan of iets anders doen )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de situatie af waarin je je bevindt.
Als je van de supermarkt komt en er komt een buurvrouw op je af, kan je zeggen: "Sorry, moet dringend iets in de diepvries gaan leggen!"
In andere situaties kan je zeggen: "Ik heb nu echt geen tijd, maar we komen er later op terug." En hopelijk heeft de kletser dan ondertussen iemand anders gevonden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil er liever niet over praten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vriendelijk of je dat iemand ook denkt te vertellen,diegene zal het eigenlijk bijna altijd NIET zo opvatten zo als jij dat graag zou willen.
Hij of zij zal schrikken ,boos worden, verdrietig worden of zich beledigd of afgewezen voelen. Of t nou je moeder is of je partner of je collega. Ik denk persoonlijk dat er dus niet echt een zin is die je daar voor kunt gebruiken zonder dat iemand het misschien wel verkeerd op vat. Ik denk dat het daarom beter is als je het onderwerp of de gespreksstof veranderd. Of gewoon de prater negeren moet. Al zal dat ook niet mee vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Sorry, maar ik kan mijn aandacht er niet bijhouden. Laten we hier de volgende keer over praten".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen: Ik hoop niet dat u/jij het erg vindt, maar ik heb even wat behoefte aan rust en ik wil dus eventjes niet praten.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wind er geen doekjes om. Zeg gewoon dat je het niet altijd leuk vindt dat hij tegen je praat.