Waar komt het vandaan dat vrouwen geassocieerd worden met kippen en mannen met varkens ?

en hoe lang bestaat dat al ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja inderdaad, die was ik even vergeten. Ook met Hanen trouwens i.v.m. haantjesgedrag.
AWM
14 jaar geleden
Bij een antwoord mag je vragen: Wat is je bron?
Dit keer vraag ik het bij een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de bron is eigen ervaring; Sommige vrouwen worden lekkere kippetjes genoemd heb ik gemerkt. In het engels hebben ze het over chicks. En ik heb meerdere keren vrouwen mannen varkens horen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor op tv in engelstalige programma's vaak de term "men are pigs", en dat gaat er dan meestal over dat ze vaak sexueel behoorlijk pervers kunnen zijn.
En een huis van een alleenwonende man heeft vaak wat weg van een zwijnenstal.

Het beste antwoord

Lol, dat is voor het eerst dat ik over die associatie hoor :D Maar ik kan me we wel iets bij voorstellen :P

Zet een paar kakelende vrouwen bij elkaar en je hebt kippen (zonder kop). Zet een paar mannen, nadat ze uit de kroeg komen in een shoarmatent, en je hebt varkens :P

Op je vervolgvraag kan ik helaas geen antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet hoelang het al bestaat maar vrouwen vinden mannen vaak slordig vooral als ze klussen. Mannen schijnen hun vriendin hun kippetje te noemen maar dat heb ik nooit gehoord (dat moet je aan een man vragen). Beide namen lijken me wat voor mannen en vrouwen onderling als manier om te babbelen over hun dagelijkse gedoetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippen kakelen en varkens zijn lui en rollen door de shit. Dus de vergelijking met vrouwen en mannen is gemakkelijk te maken: vrouwen praten veel en mannen zijn lui en slordig. En hoe lang die associatie al bestaat? Dat is moeilijk na te gaan , maar waarschijnlijk al zolang als er kippen (vrouwen) en varkens (mannen) bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het sociale gedrag, vrouwen kakelen heel de dag en mannen zijn onbeschofter. (zie je die varkensneus al door de modder gaan). :)