Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij helpen met een vraag over contractenrecht betreffende een schriftelijke overeenkomst?

Ik heb de volgende vraag waar ik aan de hand van mijn leerboek niet helemaal uit kom, wie kan mij helpen?

Dhr. Piet Klaas verkoopt het Provinciehuis te Den Bosch aan een niet onbemiddelde meerderjarige collega. Het gebouw is eigendom van de Provincie Noord-Brabant. De koop wordt schriftelijk gesloten.

Heeft Piet Klaas een geldige overeenkomst gesloten met zijn collega?


Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
567

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als de heer Piet Klaas daartoe door de provincie Noord Barbant toe gerechtigd is wel. Dat moet blijken uit een officiële beschikking van het provinciebestuur. De kopende partij zal dat bewijs wel willen zien.
De collega is meerderjarig, dus dat is in ieder geval ook goed.
Verder is het bij de verkoop van huizen te doen gebruikelijk dat er een bankgarantie kan worden getoond. Dus ook hier zal de verkopende partij om bewijs vragen dat het pand gekocht kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Piet Klaas heeft een geldige overeenkomst als hij gevolmachtigde is bij de provincie voor het sluiten van overeenkomsten.

De provincie kan daardoor , als ze niet willen leveren, een boete moeten betalen aan die collega.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee de overheid heeft een dienst die de gebouwen beheert van de overheden ,en een verkoop gaat niet van de ene persoon naar de andere persoon ,de dienst domeinen onroerende zaken is de enige aanspreekpartner voor verkoop van overheidsgebouwen,en daar kan niet een persoon de verkopende partij zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding