Omdat het een "gezellig familie-uitje" is; je hebt geen haast en kan dus op je gemak de "gezellige" zondagaakopen doe met iedereen die "gezellig" met je mee is. Daarom lijkt het wel veel drukker, terwijl er misschien evenveel kopers rondlopen.
Daarna "gezellig" een zondagse koffie halen bij de bakker naast de supermanrt die ongetwijfeld ook open is en - heel slim - een koffiecorner heeft.

Hè, gezellig allemaal op de zondagochtend.

Maar je komt er ook mensen tegen die een eigen zaak hebben zoals mij ouders, en die op donderdag, vrijdag en zaterdag simpelweg geen tijd hebben om hun boodschappen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Mensen hebben niks anders te doen op zondag dus gaan ze boodschappen doen.
12 jaar geleden
Omdat andere dicht zijn gaan alle mensen naar eentje die open is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er niets gaat boven vers gebakken knapperige stokbroodjes en croissants...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat wij nederlanders op zaterdag altijd nog wat vergeten in de supermarkt en niet kan wachten tot maandag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het op zaterdag nóg drukker is. Dan mijd ik de supermarkt. Misschien dat meer mensen dat denken zodat het toch druk lijkt. Op zondag hebben meer mensen 'vrij' en gebruiken die dag om hun boodschappen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het vooral voor mensen fijn is, die ook zelf op zaterdag werken. En, het is meestal maar een paar uurtjes, appie is van 4 tot 7 open, dan kunnen de zaterdag werkenden ook even hun boodschapjes doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen willen keuze vrijheid,
Zelf hun eigen tijd indelen!
In een land waar mensen consumeren (shoppen) als hobby zien wil men in hun vrije tijd ook hun hobby uit oefenen.

Maar ook als men vaak een recept aan het bereiden is komt men er achter dat men nog iets mist of er komt onverwacht bezoek en men wil nog even iets lekkers halen. Dan is het een uitkomst!

Vers is ook goede reden (al zijn die groeten natuurlijk ook gewoon op de Zaterdag geleverd). Ze willen verse groenten voor bij hun diner een romantisch gevoel dat men krijgt bij de geur van vers gebakken brood etc etc.

Toen in breda de supermarkten dicht waren kwamen ze zonder moeit naar Zundert 25 Km verder op.
Neem van mij aan op Zondag is het hier een heksenketel echt geen verbetering tov een Zaterdag.