Op 1 januari 2008 telde Nederland 443 gemeenten.

Bedenk wel dat sommige gemeenten meerdere dorpen bevatten. Maar er lopen dus feitelijk 443 burgemeesters rond.

Toegevoegd na 1 minuut:
(volgens Wikipedia zijn het nu inmiddels 441)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hieronder vind je een lijstje met alle Nederlandse plaatsen. Ik zou zeggen: tel ze even...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Topografische Gids van Nederland (1998) worden door de auteur Frank van den Hoven 'alle 15.000 huidige en voormalige Nederlandse gemeenten, steden, wijken, dorpen en buurtschappen' geinventariseerd. Inmiddels zijn heel wat buurtschappen die ooit bestaan hebben, opgeslokt door uitbreidende steden en dorpen of zijn alleen nog in de naam van een wijk terug te vinden.
Dezelfde auteur is nu bezig met website plaatsengids.nl waarop de huidige naar schatting 7.000 steden, dorpen en buurtschappen worden beschreven. Op deze website kun ook vinden wat het verschil is tussen een stad, dorp, buurtschap etc.

Volgens de website Metatopos.nl telt Nederland ongeveer 6.500 plaatsnamen.

(tp)