Waarom laten mannen meestal na gebruik van het toilet de deur open staan en vrouwen niet.

Ik heb deze ervaring opgedaan in militaire diest, in cafe's, op de fitness club, etc.
Ik erger me er altijd aan en doe de deur meteen weer dicht.

Toegevoegd na 23 uur:
Prachtige antwoorden.
De situatie slaat voornamelijk op openbare gelegenheden. Thuis is er het wakend oog van moeder de vrouw natuurlijk.
Ook gebeurt het niet specifiek bij het gebruik van de urinoir. Nee, gewoon bij de wc-pot, die eventueel ook als urinoir wordt gebruikt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

ik denk als het echt zo is ,dat het een slordigheids handeling is, van zo ik ben klaar en weer terug waar ik heen wil. Niet opletten de deur dicht te doen. Mijn man doet de deur ook dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zal het zijn.

Andere antwoorden (8)

Misschien komt het dat mannen in openbare gelegenheden gewend zijn in een urinoir te plassen, en daar hoeven ze geen deur dicht te doen (wilde gok)

Ikzelf doe overigens altijd na gebruik netjes de deur dicht, maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal geen slordigheid! Je laat aan de volgende gebruiker zien dat de wc vrij is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vind je dat raar, maar ik laat altijd de deur open na het poepen vanwege de lucht; dan kan het doortochten. Na een plas doe ik de deur altijd dicht.
Dus ja, je kunt het wel 'sekse-specifiek' maken, maar volgens mij hangt het af van de attentheid.
Net zoals vrouwen bijvoorbeeld nooit de bril omhoog zetten als ze geweest zijn op een gemeenschappelijk toilet.... (is dat wel waar?).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak niets seksespecifiek. Het is gewoon een waarneming en dus een feit.
Gemakzucht. Ik kan het niet anders zien dan dat. Gelukkig doet ie van mij altijd netjes de deuren achter zich dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te luchten natuurlijk, eigenlijk is het heel erg sociaal en een tikje communistisch. In plaats van 1 iemand met alle geur op te zadelen, kan iedereen er een beetje van meegenieten.

Maar even serieus, ik denk dat het gewoon een stuk opvoeding is. Het zal bij vrouwen ook voorkomen, daar heb ik alleen geen ervaring mee omdat ik niet op vrouwen-toiletten kom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een openstaande deur bevordert de ventilatie en je laat zien dat het toilet vrij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd laat ik (we) de meeste deuren in huis en op ‘t werk open. Hoe vermoeiend en zinloos, om steeds iets dicht te doen dat straks toch weer open moet? Een deur doe je dicht om een ruimte af te sluiten, als dat nodig is.
Zo niet, dan niet. Een lege WC kent in mijn bescheiden optiek geen afsluitingsvereiste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit een toilet-deur opengetrokken terwijl daar iemand....

Da's voor beide partijen erg pijnlijk. Vandaar!