Wat is een nieuwetijdskind?

Toegevoegd na 1 dag:
Nooit eerder van gehoord, maar de laatste dagen zijn ze opeens overal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn blijkbaar een soort über-vrijeschool kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zie je maar waar al die eurythmie, waterverven en St. Michaelsfeestjes al niet goed voor zijn.
Cryofiel
12 jaar geleden
Sherpa, wat bedoel je met je toevoeging?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, tot voor een paar dagen had ik nog nooit van NT kinderen gehoord. En IK heb een groot deel van de jaren 60 en 70 bewust meegemaakt. This is the age of Aquarius, weetjewel.
Cryofiel
12 jaar geleden
Was je in die tijd wellicht niet zo betrokken bij paranormale kringen? Of nog geen interesse? Of afgeschermd, misschien wel door je ouders? Enneh - Aquarius, dat is toch juist het *nieuwe* tijdperk dat voor de deur staat, en dat op 21 december 2012 gaat beginnen? Of heb ik het nu mis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men weet niet precies wanneer het Aquarius-tijdperk begint. Dat is ongeveer nu. Minus of plussus enkele decennia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon iets sterrenkundigs, niks bijzonders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, de meeste mensen komen in aanraking met de term nieuwe tijds kinderen als ze met een vaak hysterisch peutertje zitten dat soms ook nog wel eens naar een spook kijkt (wat redelijk normaal is voor een peutertje). Dat is voor mij dus al weer 15 jaar geleden. Dus zo nieuwe tijds zijn ze nou ook weer niet. Soms heet het ook indigokinderen en de link met HSP is snel gelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reactie op jouw aanvulling.
Dat je 'plots' veel over een onderwerp te horen krijgt heeft te maken met de Electro-Magnetische impact van jouw Gedachten. Hoe intenser jij net voor het slapen gaan met een bepaald onderwerp bent bezig geweest des te meer informatie en/of situaties jij aangaande dat specifieke onderwerp aantrekt. Of jij je hier nu bewust van bent of niet... het gebeurt gewoon. Dat is natuurlijke wet van actie en reactie, ook wel "The Law of Attraction" genoemd.
Jij kan hier Bewust mee omgaan en/of Jouw Gedachten sturen of dirigeren. Je hebt allicht toch ook al gehoord dat vrouwen die zwanger wensen te worden 'plots' heel veel zwangere vrouwen opmerken? Of dat mensen die vaak aan hun geliefde denken (al dan niet als gemis) om de haverklap zoenende paartjes opmerken? Waar de Gedachte-gang van vol is loopt de wereld van over
of
waar je het vaakst aan denkt dat trek je aan en dat manifesteert zich in allerlei vormen, begrijp je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een nieuwe auto koopt, zeg een Peugeot 106, dan zie je opeens overal 106s rijden. Die auto's zijn er niet opeens, omdat jij ze in je hoofd hebt. Die waren er altijd al, alleen vallen ze je nu op, omdat jij er toevallig zelf 1 hebt. Hetzelfde geldt voor zwangere vrouwen (en alle andere dingen), het valt ze gewoon eerder op dat iemand zwanger is, omdat ze het zelf zijn, er zijn niet opeens meer zwangere vrouwen. Er manifesteert zich niets, behalve jouw aandacht.
Cryofiel
12 jaar geleden
Nee joh, het klinkt toch veel leuker als je allerlei wetenschappelijke termen totaal uit hun verband rukt, zodat het voor onwetenden net lijkt of je er veel verstand van hebt? Verpest het feestje nou niet! Het *moet* gewoon paranormaal zijn, alle andere verklaringen wijzen per definitie ('het is nu eenmaal zo') op de beperktheid van jouw gedachten! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, een zeker iemand is momenteel druk bezig met uit hun verband gerukte termen te gooien en mij op de beperktheid van mijn gedachten te wijzen. Oh ja, en de bewijslast tegen hun claims ligt ook bij mij, logisch he?
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep, volkomen logisch. "Het is niet bewezen dat het onmogelijk is, DUS is het mogelijk" - en meer van zulke "logica". Geniet eens van de bovenste video (titel: STORM) op onderstaande pagina. Als je Engels niet zo heel super is, kun je op diezelfde pagina de tekst meelezen. Het beste kun je vooraf de tekst kopiëren naar Word of Kladblok, en dan de tekst naast de video plaatsen, zodat je de video kunt bekijken en tegelijk de tekst kunt meelezen. http://www.kloptdatwel.nl/2011/04/24/hoe-lang-blijf-je-beleefd/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig. Ik voel me af en toe, nu ook, net zo'n genoemd konijn. Geweldig ook hoe hij haar met dedain de 2e verdieping uit laat lopen. (M'n Engels zit wel snor. Ik vind dergelijke accenten prachtig.)

Antwoorden (5)

- Nieuwetijdskinderen zijn vredestichters: ze voelen de impuls om tegengestelde belangen te willen verzoenen, harmonie te creëren en conflicten bij te leggen. Tezamen met hun intuïtieve vermogens leidt dit er vaak toe dat deze kinderen vroeg oud en volwassen zijn: ze begrijpen hun ouders soms beter dan deze zichzelf of elkaar begrijpen en ze proberen hen vaak te helpen of een brug te slaan tussen beiden. Ze worden in hun gevoel ‘de ouder van hun ouders’ en kunnen gaan zich identificeren met deze helpende, therapeutische rol. Een deel van hun onbevangen kind-zijn kan daarmee verloren gaan.

- De nieuwe kinderen zijn idealistisch. Ze zijn spiritueel, diepzinnig en fantasierijk. Ze worden geïnspireerd door idealen als gelijkheid, broederschap en respect voor de natuur. In hun aura zie je vaak dat de hoogste twee chakra’s wijd open staan: ze kunnen daardoor veel inspiratie, inzicht en enthousiasme ervaren. Maar vaak zie je ook dat deze energie niet (helemaal) geaard is, wat zich uit in zweverigheid, rusteloosheid, dromerigheid of gebrek aan realiteitszin.

- Nieuwetijdskinderen zijn meer gevoelsmatig dan rationeel ingesteld. Ze hebben moeite met vooropgestelde structuren en mentale kaders die weinig ruimte laten voor intuïtie, onvoorspelbaarheid en individualiteit. Eigenlijk zijn zij hier om ons te leren breken met een traditie van overmatig denken en analyseren. Nu is het zo dat alle kinderen tot op zekere hoogte gevoelswezens zijn, maar wat nieuwetijdskinderen onderscheidt is dat het voor hen lichamelijk en emotioneel onmogelijk is zich aan te passen aan een te zeer op ratio gebaseerde omgeving. Zij worden dan letterlijk ziek of vertonen ernstige gedragsstoornissen. Zij zitten als het ware met één been al zo sterk verankerd in een hartbewustzijn, dat zij niet meer terug kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwetijdskinderen kunnen de volgende kenmerken hebben:
* grote intuïtie
* wijze uitspraken op jonge leeftijd
* kunnen gevoelig zijn voor paranormale indrukken
* ze kunnen lichamelijk en emotioneel gevoelig zijn
* ze maken hun eigen keuzes
* ze voelen zich zeer betrokken bij de medemens en de natuur
* willen vaak als kind als geen vlees eten
* ze kunnen bijv. niet tegen grote mensenmassa's, ze krijgen het dan benauwd
* huilen vaak veel als baby
* hebben vaak heel veel fantasie
* soms kunnen ze niet eens naar de supermarkt, ze kunnen niet tegen de drukte en de vele emoties

Indigo ofwel nieuwetijds kinderen zijn gewone kinderen die echter nog sterk verbonden zijn met waar ze vandaan komen. Hun herinnering aan wie ze zijn versterkt hun gevoel van eigenwaarde dusdanig dat zij doorgaans niet de gemakkelijkste kinderen zijn om op te voeden of te onderwijzen. Zij weten heel goed wat ze willen en hoe ze het willen en komen daarmee in botsing met gangbare opvoeding- en onderwijsmodellen.
Zij willen graag zelf bepalen wat, hoe en wanneer en dit staat haaks op het reguliere onderwijs. Deze kinderen hebben een innerlijke wijsheid tot hun beschikking waar veel volwassenen zich voor hebben afgesloten. Deze kinderen komen om de volwassenen wakker te schudden en dat is een moeilijke taak daar niet iedereen wakker geschud wil worden.
Kinderen als ook ouders kunnen hierdoor in de knel komen en zich afvragen wat ze hier nu mee moeten. De erkenning van de gevoeligheid en wijsheid van het kind is een eerste stap; het kind voelt zich dan gezien in wie het is.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi verwoord en graag gelezen. Liefs en Big Smile van me
Volgens degenen die in nieuwetijdskinderen geloven, is een nieuwetijdskind een kind dat over bijzondere kenmerken beschikt. Afhankelijk van de gelovige zou een nieuwetijdskind een grote wijsheid hebben, of veel inzicht in de medemens, of een volgende stap in de menselijke evolutie zijn, of telepathische vermogens hebben, of in contact staan met het geestenrijk, of nog andere zulke dingen.

Het geloof in nieuwetijdskinderen bestaat al vele decennia. Het woord 'nieuwetijdskind' is één van de oudste termen voor dit verschijnsel. Het werd, even uit mijn herinnering, rond 1970 gebruikt. Maar ook toen al had het verschijnsel al vele voorgangers, die onder diverse namen bekend waren.

Op een gegeven moment wordt een bepaalde benaming populair. Er verschijnen steeds meer artikelen over. Tot de realisten inspringen, en laten zien dat er niets bijzonders aan de hand is. Dan taant de populariteit van het verschijnsel.

Enkele jaren later duikt precies hetzelfde geloof opnieuw op, nu onder een andere naam. Van de oude naam is immers bekend dat die op onzin berust, dus wordt een nieuwe naam bedacht. Met die nieuwe naam begint de populariteitscyclus opnieuw.

Zo hebben deze kinderen al eens 'nieuwetijdskinderen' geheten (1970 of daaromtrent). Daarna heetten ze 'indigokinderen', 'kristalkinderen', 'hemelskinderen', 'aquariuskinderen', enzovoort. En nu dus opnieuw 'nieuwetijdskinderen'.

Welke naam er ook wordt gebruikt, de gelovigen gaan ervan uit dat er steeds meer van zulke kinderen zullen komen. Zij zullen de aarde voorbereiden op een grote verandering. Er zijn zelfs mensen die beweren dat er elk jaar dubbel zoveel nieuwetijdskinderen worden geboren - als dat waar zou zijn, zou nu meer dan tien miljard procent van alle kinderen een nieuwetijdskind zijn.

Zie de eerste link hieronder voor een beschrijving van het verschijnsel.

De tweede link bevat een korte verwijzing naar nieuwetijdskinderen, en plaatst deze in het omvattende geloof in een naderende eindtijd.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brrrrrrr...ik krijg er jeuk van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan jij mij uitleggen wat jij met "Tien miljard procent" bedoelt? Het is uiteraard jouw volste recht om waarneembare zaken in twijfel te trekken en ik heb dus niet de intentie om jou van het tegendeel te overtuigen.
Ik weet wat ik ervaar en ik weet wat mijn omgeving ervaart en dus ben ik er gerust in dat het Interactief Universeel Energie-Systeem (Win-Win-Systeem) ook jou op een dag zal 'infecteren' waardoor jij niet anders kan dan open staan voor zaken die vanuit rationeel standpunt onmogelijk te ervaren noch te begrijpen zijn. Ik was ondanks alle verifieerbare bewijzen zowat de grootste scepticus terzake doch de talrijke ervaringen hebben mij genoodzaakt om mijn visie te herzien en vandaag weet ik dat Alles een grond van waarheid kent en dat Alles een 100% Gelijkwaardige Aanvullende Noodzaak en/of Gelijkwaardige Reden van bestaan kent. Ik wens jou dus Héél Veel plezier tijdens Jouw ontdekkingsreis doorheen 'ons' Electro-Magnetisch Tover-Veld ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Tien miljard procent is hoeveel 'nieuwetijdskinderen' er volgens sommige paranormaalgelovers nu zouden worden geboren. Volgens sommige gelovigen werden in 1977 de eerste 'nieuwetijdskinderen' geboren. Da's nu 34 jaar geleden. Elk jaar zou het aantal 'nieuwetijdskinderen' verdubbelen, aldus deze gelovigen. In 1977 zou 1% van de kinderen een 'nieuwetijdskind' zijn. Als de gelovigen gelijk zouden hebben, zou in 1978 2% van de kinderen een 'nieuwetijdskind' moeten zijn. In 1978 weer een verdubbeling, dus 4%. In 1979 al 8%. Enzovoort. Zo doorrekenend, kom je voor 2011 op 16 miljard procent 'nieuwetijdskinderen'. Omdat we nog niet op de helft van 2011 zijn, heb ik dat maar naar beneden afgerond op tien miljard procent. Aldus deze gelovigen, als je hun stellingen gewoon doorrekent volgens hun aanwijzingen. -- De rest van je tovenarij-uitspraken kan ik helaas totaal niet volgen. Daarom laat ik het maar bij bovenstaande uitleg van de tien miljard procent, althans, als we de gelovigen in 'nieuwetijdskinderen' mogen geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus. Je vergeet trouwens nog de naam 'oude zielen' in je lijstje. Dat is ook een tijdje in zwang geweest, mij ouders waren ervan overtuigd dat mijn broer er zo één was.
Cryofiel
12 jaar geleden
O ja, die 'oude zielen' - dank voor deze toevoeging! Die benaming is trouwens, net als 'nieuwetijdskinderen', ook gerecycled. Ik heb hem intussen alweer een paar keer voorbij zien komen op GV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus van mij. Waar haal je de energie vandaan om steeds weer tegen dit soort onzin in te gaan...
Cryofiel
12 jaar geleden
Dank voor de plus. De kunst van het schrijven moet onderwezen worden. Continu. Elke generatie moet het weer leren. Hetzelfde geldt voor rekenen, geschiedenis, taal, enzovoort. Ook kritisch denken, verbanden leggen, het geheel zien, en drogredenaties doorprikken, zijn dingen die onderwezen moeten worden. Telkens opnieuw. Anders gaat die nuttige kennis verloren. Wat dat betreft ben ik dus net een onderwijzer: die leert ook elk jaar weer nieuwe kinderen hoe ze moeten schrijven en rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfiew! +
Een Nieuwetijdskind is naar mijn gevoel een andere term voor de vroegwijze en/of vroegrijpe kinderen waarmee men in traditionele opvoedingspatronen heel vaak geen weg weet. In wezen zijn het dezelfde zogenaamde lastpakken en/of probleemkinderen van vroeger die een andere naam hebben gekregen.

Ik schrijf héél bewust de 'zogenaamde' lastpakken want dat zijn ze in wezen niet.
Ze zijn gewoon de Manifestanten van hetgeen ik het "Gelijktijdig Leerling-Leermeesterschap" ben gaan noemen.
Ze tonen ons zeer duidelijk dat er geen leeftijd staat op Universele Wijsheid. In wezen staat er ook geen leeftijd op een Nieuwetijdskind en iemand van 50 jaar en ouder kan evengoed onder die noemer vallen.
Ik ben er zelf een voorbeeld van dus ik weet waarover ik spreek.

Ik noem ze liever Experimenteer-Kinderen omdat ze heel intens ervaren wat rationele denkers zo graag willen verklaren. Maar omdat deze Experimenteer-Kinderen supersnel kunnen ervaren kunnen ze er zelf vaak geen gepaste woorden voor vinden en daardoor plakt men hen wel eens het label op als zouden ze gedrags- en/of leerproblemen of stoornissen vertonen.

Persoonlijk stel ik wel eens de vraag of het niet nét de rationele denkers zijn die zichzelf eveneens dit label mogen opkleven omdat ze ons gewoon niet kunnen volgen omdat wij té snel van begrip zijn en de voor ons overbodige tussenstappen overslaan.
Voor ons telt het resultaat en niet zozeer de manier waarop we tot een oplossing gekomen zijn. Doch in de traditionele (of mag ik ouderwetse zeggen?) manier van scholing en/of opvoeding hanteert men nog vaak die oeverloze formules en ellenlange stellingen waarmee men één en ander wil aantonen of verklaren.

Hoe dan ook, alles verloopt perfect zoals het gepland is en iedereen volgt zijn/haar eigen voorbestemde weg in dit eindeloze Lischt-Spectakel dat wij "Het Leven" noemen.
Geniet er met volle teugen van want daarvoor is dit alles bedoeld ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wat me zo tegen staat? Al die mensen, zoals jij, die zeggen dat men die kinderen gewoon niet begrijpt, doen zo ongeveer NIETS om te zorgen dat die kinderen wel begrepen worden. Als jullie 't allemaal zo goed begrijpen, maak 't dan maar eens begrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt er wel eens op dat ze gewoon vinden dat ze vroeger te weinig aandacht gehad hebben en daarom met terugwerkende kracht verzinnen hoe speciaal ze wel niet waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen die ik ken die zich nieuwetijdskinderen noemen hebben allemaal aandachts- en relatieproblemen. Mij noemen ze ook zo en ik kan ook niet ontkennen dat ik die problemen heb (gehad).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ widar Ik ben, naar de normen van hen die deze normen hanteren, zelf een Nieuwetijdskind en ik weet dus héél goed waarover ik het heb.
Hoe jij daarmee omgaat is jouw keuze.
Ik leef niet volgens termen als "problemen" ik leef oplossingsgericht en bied mensen een openeing aan om uit hun 'hokjes' te komen en te blijven.... als ze dat wensen uiteraard.
Ik Geloof, alweer vanuit ervaring, dat Alles een gelijkwaardig nut en een constructeve bedoeling heeft in een ruimere context dan wij met ons ratio vanuit het fenomeen 'Mens' kunnen bevatten.
Nogmaals... ik weet vanuit eigen ervaring héél goed waarover ik praat.
Wat niet wil zeggen dat ik daarom gelijk moet hebben.
Ik leef volgens de overtuiging dat Alles, tot in het kleinste detail, een 100% Gelijkwaardig AANVULLEND Nut heeft.
Dus ook elk antwoord... hoe gek, bizar of ongeloofwaardig het aanvankelijk ook mag lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al zei, volgens hen ben ik er ook een. Ben ik niet met ze eens. Ik ben gewoon ik. Die mensen zijn, net als jij, zelf druk bezig met mensen in hokjes drukken. "Nieuwetijdskind" is een hokje. Elk antwoord? Ik kan zat antwoorden aanhalen die geen enkel nut hadden. Dubbele antwoorden bijvoorbeeld. Antwoorden die antwoord geven op een vraag die niet werd gesteld.
Isde benaming een nt kind eigenlijk niet hetzelfde dat wat in vroegere jaren als een bijdehandje /wijsneusje werd genoemd .
Denk ik dan ..

Toegevoegd na 1 dag:
nieuwetijdskinderen is een nieuwebenaming voor iets wat er altijd al is geweest en ook wel zal blijven.
tzijn fijngevoelige mensen cq kinderen .
Heb het niet zo op met die etiketjes /hokjes gedoe !