Voegt de aanwezigheid ter plekke van b.v. een correspondent of een verslaggever iets toe bij een onderwerp op het journaal?

Vaak zie je bij b.v. het failissement van de DSB bank of bij problemen bij het FNV, een verslaggever voor het gebouw van de desbetreffende instelling staan, zonder dat daar een interview op volgt en wordt je daar door de presentator/omroeper/ster van dienst ook nog even fijntjes op gewezen.
Als deze verslaggever zich in de studio zou bevinden, wat volgens mij ook veel minder kosten met zich meebrengt, zou hij/zij dan slechter geinformeerd zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het de kijker het idee moet geven dat de verslaggever daar namens de kijker staat, en het dus allemaal een beetje dichterbij of persoonlijker wordt
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus ook mijn idee.

Andere antwoorden (1)

Het zal meer zijn dat in geval er een verklaring naar buiten gebracht wordt, dat hij/zij meteen ter plekke is en niet dat de betreffende nieuwsuitzending het hete nieuws mist, omdat er geen verslaggever ter plekke is.

Ook het proberen medewerkers aan te schieten om hen een uitspraak te ontlokken is natuurlijk handiger vanaf de locatie dan vanuit Hilversum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel aangegeven: Zonder dat daar een interview op volgt.
Anders is het idd logisch dat de verslaggever ter plekke is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik gelezen. Maar als verslaggever wil je uiteraard niet het risico lopen de boot te missen.
Stel dat zo'n pipo toch besluit een persmoment in te lassen en je bent op dat moment 150 km verwijdert... beetje lullig.