wat is het verschil tusen enculturatie en internalisatie?

De omschrijvingen die gegeven zijn:

enculturatie: Als een kind opgroeit in Nederland krijgen ze de socialisatie gelijk mee.
internalisatie: als je bepaalde aspecten van de cultuur waar je bij hoort je zo eigen hebt gemaakt, dat je je automatisch zo gaat gedragen als van je verwacht wordt door de groep.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Enculturatie: je maakt deel uit van een bepaalde cultuur en leert je zo te gedragen dat je niet opvalt, niet anders bent dan de rest. Je past in die cultuur.

Internalisatie - dat je iets zo gewoon vindt, dat het je eigen mening wordt.

Een voorbeeld - als je in een moslimland gaat wonen dan is
enculturatie: je draagt een hoofddoek, lange mouwen, lange rokken.
Internalisatie: je vindt het goed en normaal dat je jezelf als vrouw bedekken moet. Als je dan naar NL terug keert vind je het moeilijk om korte mouwen te dragen en stoor je je aan diepe decollete's.

Enculturatie is dus meer uiterlijk, internalisatie is dat je het vanbinnen net zo ervaart als in de cultuur waar je woont.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dankuwel!