Wat kan je het beste doen als je regelmatig wordt lastig gevallen door vieze oude mannetjes?

Die gaan schelden,steeds ruzie willen zoeken, intimidaties door middel van aanraken, aan bijvoorbeeld je tas willen zitten, je aanspreken terwijl je dit helemaal niet wilt, sexuele dingen tegen je zeggen, expres je willen aanrijden met de fiets, auto, scoutmobiel enz.
Op sommige momenten kan ik niet meer normaal over straat. Wat kan ik het beste doen in dit soort gevallen, want ik ben een vrouw.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik heb het niet over elke bejaarde.
Ik wil op een goede assertieve wijze hier een einde aan maken.
Antwoorden dat iemand zo'n gedrag uitlokt kan al helemaal niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: dit is een serieuze vraag en daarom graag serieuze antwoorden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cursus zelfverdediging en een lang mes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, dit is een beter antwoord.
Kimath
13 jaar geleden
Kun je geen andere route kiezen naar huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken veel oude mannetjes, sterker nog, ik ben er zelf één, maar geef je zelf geen aanleiding? Ik krijg de indruk,dat zich in jouw nabijheid slechts oude en dan ook nog vieze mannetjes bevinden en dat kan er bij mij niet in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh kijk maar in de stad..... Als je op een bankje je brood zit te eten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan komen ze in optocht op je af! Met de fiets, scootmobiel, auto. Ik mis de rollator nog! Ik heb toch heel sterk de indruk, dat je overdrijft.
En blijkbaar ben je alleen tevreden met antwoorden die in jouw straatje passen.
Kimath
13 jaar geleden
Ik loop regelmatig in de stad of zit even op een bankje, ik heb hier nog nooit last van gehad. Ik ben het met je eens Moolkeesje, klinkt mij ook een beetje overdreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij bent al eens bijna en expres nog wel aangereden door oude mannen op een fiet auto en een scootmobiel?! Misschien loop je gewoon altijd in de weg? Of misschien willen ze voor je stoppen omdat ze denken dat je iets voor hun in de aanbieding hebt?

Het beste antwoord

Voor vervelende bejaarden geldt hetzelfde als voor vervelende hangjongeren, vervelende midlifers, vervelende advocaten, vervelende tuiniers, vervelende bakkers, vervelende Chinezen, vervelende Ieren, vervelende Groningers of Zeeuwen, vervelende blondines, vervelende obesen, vervelende filatelisten en korfballers, vervelende... je snapt me wel.

Het sleutelwoord is 'vervelend'; dat het gaat om mensen op leeftijd doet daaraan niets af, ook zij hebben zich gewoon te houden aan de geldende regels en wetten, normen, waarden en gedragscodes.
En, zoals al vaak eerder gezegd: expres aanrijden is strafbaar, zowel per auto, fiets als scootmobiel; gewoon aangifte doen dus.

Je bent voorloper van een landelijk groeiende trend; overlast door hangouderen. Het is echt waar. Door de enorme vergijzing en levensverlenging, afgezet tegen de steeds minder 'zinvolle' levensinvulling (na je 65e draag je vaak economisch weinig meer bij aan de maatschappij, althans zo wordt dat gevoeld) op hogere leeftijd, ontstaat er een grote groep ontevreden ouderen die zich buiten de maatschappij voelen staan en daarop reageren door vervelend gedrag te laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als zoiets gebeurt, trek je je mobiel en zeg je: 'Even lachen, want ik zet je op de foto, de politie wil graag foto's van kneuzen zoals jij'.
Je aanspreken terwijl je dit niet wilt kan onschuldig contact zoeken zijn, je willen aanrijden met de auto vind ik een hele andere soort intimidatie.
Zeg duidelijk dat je geen behoefte hebt aan een praatje, en klaar. Mieren ze door, dan trek je die telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip! Zal ik gebruiken!
Kijk heel goed om je heen of je geen camera's ziet. Ik vermoed dat bij jou in de buurt het nieuwe seizoen 'Benidorm Bastards' wordt opgenomen.
Zo niet, dan kun je ze gewoon verbaasd aankijken alsof je zoiets nog nooit gezien hebt, en dan hard uitlachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral dat uitlachen wil nog al eens heppelen, ik bedoel helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heppelen... LOL ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitlachen lijkt me wel een goed idee.
Als ik jou was zou ik duidelijk maken dat je het niet op prijs stelt. Het kan zijn dat de `vieze oude mannejes niet weten dat ze jou lastig vallen. Als ze jou hierna nog niet met rust laten gewoon weglopen zonder wat te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer hun te vermeiden zo niet schakel de politie in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de persoon tegen je begint te praten gewoon net doen
als of hij niet bestaat.
maar doet hij een poging om je ook maar met 1 vinger aan te raken gelijk politie bellen.en over dat hij je wil aanrijden
expres!!! aangifte doen van opzettelijk geweld.
oftewel bij alles wat hij doet wat niet door de beugel
kan bellen. als de persoon eenmal politie aan de deur
heeft gehad houd het vaak wel op.
nog even terug komen op dat hij je opzeterlijk wil
aanrijden zou ik toch zeker zwaar op nemen.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijk zeggen dat je dat niet leuk vind, en als hun zo verder gaan dat je verdere maatregelen gaat nemen evt politie opbellen, laad wel merken dat je het niet leuk vind
succes verder.