Hoe noem ik het zusje en broertje van mijn halfzusjes?

Ik heb dus 3 halfzusjes bij mijn moeder, hun vader heeft nu een andere vrouw en daarbij 2 kinderen, is daar een benaming voor?
Want het is altijd zo'n lang verhaal omdat uit te leggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Formeel is dit geen enkele vorm van familie. Zij het echter kinderen waar je wat mee hebt, dan kun je ze gewoon broer of zus noemen naar de buitenwereld. Zij het kinderen waar je niets mee hebt, dat hebben ze ook nog een voornaam. Wij komen zelf met dit soort fenomenen in aanraking als pleeggezin. Klikt het tussen eigen kinderen en hen dan worden ze volledig als broer.zus beschouwd (door elkaar en ons). Wat anderen daar van vinden is niet ons probleem. Naar de buitenweleld heb je trouwens niets uit te leggen. Als er een warme band is, ervaart men het doorgaans als prettig dat je ze als broer/zus aanspreekt en benadert. Vanuit een anndere positie ken ik de term pleegkind niet. Als pleegkinderen bij ons komen en het klikt, dan blijven ze tot en MET volwassenheid en horen ze bij onze familie. Ook emotioneel hebben ze dezelfde rechten als onze eigen biologische kinderen. Het leuke is dat ik in de gezegende toestand verkeer dat dat wederkerig is.

Het zusje en broertje van jouw halfzusjes zijn geen familie van je. Hun vader is niet jouw vader en hun moeder is niet jouw moeder. Waarom zou je dit altijd moeten uitleggen? Ik denk niet, dat hier een speciale benaming voor is. Het zijn in feite gewoon kinderen van andere mensen (wat klinkt dit hard, niet zo bedoeld hoor).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100