Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand recht op de erfenis van een vader die hen/haar niet heeft erkend en dood is?

Stel mijn vader is dood, maar hij heeft mij nooit herkend. DNA test is nooit geweest. Hij heeft een grote erfenis achtergelaten en kinderen uit zijn huwelijk met een andere vrouw (niet zijnde mijn moeder) komen in aanmerking. Heb ik geen enkele kans om iets over te erven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat recht heb je wel. Je zult dan wel een rechtszaak moeten beginnen waarin je een DNA test kunt afdwingen. Stel dat je dit wint, moet je dus een rechtszaak starten voor de erfenis. Al met al een hele lange en bovenal dure weg. Je zult ook een lange adem moeten hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee tenzij hij jouw in zijn testament heeft staan , hij heeft jouw nooit erkend als kind dus het klinkt heel gemeen maar voor hem heb je nooit bestaan , sorry weet niet hoe anders neer te zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt er recht op. maar er staat meestal op een papier: "Ik erf .... aan ....'' En als het er niet staat dan krijg je ook niks

denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je vader je nimmer erkend heeft ben jij in feite geen bloedverwant van hem..en dus een vreemde.

Alleen als er sprake zou zijn van een uiterste wilsbeschikking (een testament) kun jij een deel van de erfenis krijgen.

Recht op een kindsdeel heb je dan als vreemde eenvoudig niet.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding