hoe kom je in een revalidatiecentrum terecht? zie uitleg.

ik heb sinds een ruim half jaar overal klachten, super moe, veel hoofdpijn en last van gewrichten en aanknopingen van spieren, maar dat terzijde. Er komt geen oorzaak uit mn bloed en dan wordt het dus door de meeste doktoren op 'psygisch' gegooid. ook op school -ja ik zit nog op school, dat maakt het helemaal lastig- is er veel onbegrip want er is niks te zien aan me, en ik gedraag me vaak beter dan ik me voel. ik laat mensen (vaak onbewust) denken dat het goed met me gaat, maar dat is dus helemaal niet handig.

ik wordt langzamerhand depressief. Mn moeder stelde (min of meer voor de grap) om niet een tijdje of in een pleeggezin of revalidatiecentrum te gaan. ik word ook constand op de huid gezeten door mn vader en mn broer bemoeid zich óveral mee. ik word gestoord van ze. dus ik zat er over na te denken, maar hoe kom je er, en dat kan niet zo maar lijkt me. vandaar mijn vraag.

alvast bedankt. ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hoi,ik ben op dit moment ook onder behandeling bij revalidatiecentrum,sinds januari,ivm diverse lichamelijke en geestelijke(gekregen door lichamelijke gebreken,en accepteren daarvan),ik heb verwijzing via huisarts gekregen,Revalidatiearts ,je komt eerst op kennismakingsgesprek besluit dan met evt behandelend specialisten of revalidatie voor jou mogelijk is,en welk resultaat het voor jou kan opleveren.
Praat er met je moeder en huisarts eens over,zeg duidelijk dat jij het op deze manier erg moeilijk vind en eigenlijk niet gesteund door vader en broer,maar dat het voor jou wel een groot probleem is,je bent nog jong,dus je verdient er wel wat hulp en steun bij.
succes,en kom voor jezelf op.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik zie dat je dikke pijnlijke knokkels hebt en medicijnen voor de spieren,ben je al eens bij reumatoloog geweest ?
Zo niet kunnen ze je hier in revalidatiecentrum oom mee helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het beste lijkt me dat je dit aan de huisarts of specialist vraagt,als hun t ermee eens zijn doen ze een aanvraag bij het CIZ voor n revalidatiecentrum of iets dergelijks. Dit kan enige tijd duren en ze komen je wel t hemd van t lijf vragen. Maar leg gewoon eerlijk uit hoe de situatie is en dat,dat voor jou het beste lijkt. Sterkte dr mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je wel iets hebt, misschien heb je Fibromyalgie? Het is niet psychisch volgens mij.

Ter info: Er zijn ook 300.000 mensen in België (dat is wel 3%) die fibromyalgie lijden. Fibromyalgie is een chronisch pijnsyndroom bestaande uit algemene spierpijn en spierstijfheid en ook wel moeheid. Deze aandoening komt met name voor bij vrouwen. Soms hebben ze weinig pijn, doen veel en dan moeten ze in bed blijven door extreme pijn en vermoeidheid. Voor buitenstaanders is het moeilijk te begrijpen. En voor dokters zien ze het misschien ook niet.

Ik zou terug naar de dokter gaan of naar een specialist. Je moet eerst weten wat je hebt voor je kan revalideren. En ik zou ook lotgenoten zoeken. Er bestaat wel dingen over internet ...

Veel beterschap!

Toegevoegd na 5 dagen:
Door een tekort aan vitamine B12 ... heb ik ergens gelezen (er staat heel veel hierover op internet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ... Een paar bloggers die er over schrijven
http://mijnfibro.skynetblogs.be/
http://geendagzonderpijn.skynetblogs.be/
http://chrissebie.skynetblogs.be/
Ik weet niet of een revalidatiecentrum de oplossing voor jouw problemen is.

Want het lijkt mij beter de hele situatie aan je huisarts voor te leggen.

En om dan van hem/haar een mogelijke oplossing aangereikt te krijgen.

Opname in een revalidatiecentrum is namelijk een zeer kostbare aangelegenheid.

Ik vermoed dat de arts met zowel je ouders als met je broer zal willen praten en hen daarbij verzoekt zich wat op de achtergrond te gaan begeven.

Maar mocht je tòch in een revalidatiecentrum willen worden opgenomen..vraag dàn aan je huisarts je daarheen te verwijzen.

Alleen een arts heeft die macht namelijk..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een tip om naar de reumatoloog te gaan?
ben 19 en heb precies hetzelfde, ben op mijn 15e bij reumatoloog geweest, en kreeg diagnose fibromyalgie...
dat is verder niet echt aan te tonen, niet in bloed, niet in scans , helemaal niks, ik herken me hier volledig in
(weke delen reuma) niks ernstigs, alleen lastige klachten inderdaad, en ik ken je probleem, heb het zelf allemaal meegemaakt, van pesterijen, en lang ziek zijn, tot helemaal niet meer naar school. iedereen dacht inderdaad dat het psychisch was, ga maar eens naar de sint maartenskliniek en vraag naar dr. Cats

Succes!