Waar vind ik informatie over aantal inwoners per postcodegebied?

Het CBS lijkt deze informatie alleen per wijk of woonplaats te geven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Via statline is dit prima te vinden hoor.

Zie de bron, en anders via www.statline.nl ; en dan naar 'bevolking'; 'bevolking per postcode'. Je kunt dan terug tot 1998 en selecteren naar geslacht, herkomst en gezinssamenstelling. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was het antwoord dat ik zocht! Vreemd dat het zo slecht vindbaar is op Statline. Kleine correctie: http://www.statline.nl > Cijfers > Cijfers per Thema > Bevolking > Bevolking per postcode > ...pas gegevens aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist! Daar!

Andere antwoorden (2)

kijk eens op de onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat het om de postcode met of zonder letters?
Bij 'CBS in uw buurt' kun je zoeken op postcode (zonder letters), vervolgens een buurt selecteren, vervolgens een thema (bevolking), vervolgens een onderwerp (aantal inwoners). Zo vind je het aantal inwoners per buurt.

(TP)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefst per 6-positie postcode, maar 4-positie mag ook. Ik ben niet op zoek naar gegevens per buurt, maar per postcodegebied.