Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (11)

kan je je eigen wensen toepassen, als een ander het doet is het maar afwachten.... of je was in je leven niet zo vriendelijk dat je bang bent geen waardig afscheid te krijgen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om de rest van de familie niet met die ongein op te zadelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je familie misschien de neiging heeft om Celine Dion te draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat jeeen beetje zekerheid wil hebben dat je geliefden jouw laatste wil goed hebben begrepen en opvolgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk willen ze nog een laatste indruk meegeven aan de familie en vrienden en bekenden.
Het kan ook een religieuze betekenis hebben, zo bouwden de faraos vroeger al vanaf dat ze jong waren hun piramides om zo een goed hiernamaals te garanderen. Misschien dat dit in de achterhoofden van de mensen nog zit: rust vinden in het hiernamaals.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Wijsgerige;

Omdat het de enige manier is om zeker te weten dat het goed gebeurt. Op het moment supreme wordt het namelijk wat moeilijk om nog in te grijpen als blijkt dat je lieve nabestaanden er een zootje van hebben gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om nog éénmaal zelf autonoom te beslissen wat je doet.En respect voor zulke mensen. Als de familieleden het organiseren, hoor je toch vaak :"Zo zou hij het gewild hebben3 en ik hoop dat dit idd zo is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om vast te wennen aan de dood. De dood eens echt onder ogen te zien.

Of omdat ze de familie niet vertrouwen natuurlijk. Je zal toch maar Frans Bauer gedraaid krijgen terwijl je juist Jantje Smit ten gehore wilde laten brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om de nabestaanden werk uit handen te nemen en om nog enige invloed te hebben op hoe men jou zal herdenken op die dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat een uitvaart iets persoonlijks is en iemand die de overledene nooit gekent heeft daar geen kennis over heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook al zou ik dat willen, ik zou het niet kunnen, dan ben ik immers dood... !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding