met zuinigheid en vlijt bouwt men huizen als kastelen.wat als de kastelen niet meer te betalen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

LOL... met zuinigheid en vlijt bouw je niet kastelen, die niet te betalen zijn... Hoe zuinig dat je ook bent en hoe vlijtig, je bouwt er nooit een kasteel mee...

Dus ik kan niet anders zeggen dat het hele spreekwoord heden ten dage niet meer klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dan is men niet zuinig genoeg geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan bouw je een kasteel met een toren minder.
Aanpassen dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuinigheid en vlijt geeft luizen als kamelen - heb ik ook wel eens gehoord en het is evenmin waar.
Als je een kasteel wil hebben moet je het een ander afnemen, door slim handelen oid.
Kastelen zijn per definitie vrijwel onbetaalbaar, beperk dus jezelf tot luchtkastelen, daar kun je heel lang over dromen en dat kost niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die luchtkastelen vind ik een goede suggestie. +1
De grens over. In Duitsland heb je voor een paar ton nog leuke kasteeltjes.....

Toegevoegd na 2 minuten:
Let op ; die bovenste kost dus VIER TON !! Daar heb je hier in de randstad volgens mij nauwelijks meer een rijtjeshuis voor. Zuidelijk en Oostelijk Europa zijn nog veel goedkoper.......

Toegevoegd na 19 minuten:
Oh, het is de onderste ; de links zijn omgedraaid ofzo.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook mijn antwoord,ik woon ook al 3 jaar in DE,bevalt prima.+1
Volgens mij luidt het hele spreekwoord: zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen, maar wie zich niet op tijd verschoont krijgt luizen als Kamelen. Ik heb altijd begrepen dat het zoveel betekent als met hard werken en weinig uitgeven kun je een heleboel sparen en dus kopen, maar als je maar houdt ook in de gaten dat je alles moet onderhouden . Het gaat er niet om dat je een kasteel moet bouwen, maar dat als je alles uitgeeft en op je krent gaat zitten dat je nooit een kasteel kunt bouwen.